/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Ungdomsjob
Fra : AndreAxD
Vist : 863 gange
90 point
Dato : 16-08-11 18:27

Hej.

Jeg prøver at finde et job til en pige på 13 år. Hun vil ikke gå med aviser eller lign. Hun vil rigtig gerne have et job hvor hun kan bevæge sig eller være social. Det skal helst være i århus område. Kender i nogen interessante steder? Helst ikke for mange ideer mere konkrete job med ledige stillinger.
-Hun danser meget og har bestået svømmeprøven i sin klasse, hvis det kan bruges til noget.

Hilsen Andrea

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-08-11 18:55

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 1
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 5

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-08-11 18:58

Citat
Hun danser meget og har bestået svømmeprøven i sin klasse, hvis det kan bruges til noget.

Ja en god vittighed

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-08-11 19:31

Børnepasning?
Hun er for ung til de fleste jobs, så børnepasninger og gå med aviser er nok de bedste bud

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-11 20:23

Jamen hun må ikke udføre særlig meget andet slags arbejde før hun fylder 15

Citat
13-14-årige og ældre unge, der stadig er undervisningspligtige, må udføre lettere arbejdsopgaver som fx plukning af bær, ekspedition i kiosker og bagerbutikker, lettere rengøring, udbringning af aviser og reklamer samt opsætning af bøger på biblioteker.

http://arbejdstilsynet.dk/da/regler/at-vejledninger-mv/unge/at-vejledninger-om-unge/~/link.aspx?_id=ca29180c4fb846d887a8357e44bde872&_z=z

Kommentar
Fra : lally

Dato : 16-08-11 22:00

Hej AndreAxD.

prøv denne side:http://www.ungarbejde.dk/

Lally

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-08-11 22:02

Sæt en annonce op i den nærmeste købmandsbutik/Fakta -

Det kan være hundeluftning eller indkøb for ældre, som hun kan tilbyde. Start med selv at tage hen ved det første møde, hvis nogen retter henvendelse- så du ser stedet an.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-08-11 22:03

altså sammen med din datter

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 17-08-11 06:26

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   1
- Annullerede   3
- Slettede   0
Ialt   5

Hun er for ung til at arbejde.
Hun skal passe sin skole og ikke andet.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 17-08-11 17:53

Hej AndreAxD.

Jeg tilslutter mig hundeluftning, men I skal være særdeles opmærksomme på den nyeste kamphundelov, da selv Verdens mindste hund "Chihuahua" udtales næsten: sig vov vov, kan risikere at blive aflivet, uanset hvad i stiller op med af forsvar, hvis den bider et menneske eller en anden hund, og uanset om det er i selvforsvar af sig selv, eller for at forsvare "hundelufteren".
Er det derimod en kat, hest eller et hvert andet dyr den bider, stiller sagen sig helt anderledes, for så er den ingen kamphund i følge loven.
Jeg udtaler mig af bitre erfaringer, da jeg blev tvunget af omtalte hundelov til at aflive min Lhasa Apso / Tebetanske Tempelhund for en uge siden.

Så som alternativ kan jeg foreslå noget andet dyrearbejde.

Mvh.
DkwM327