/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Undertekster på Xvid til iPad
Fra : LarsSimoni
Vist : 926 gange
150 point
Dato : 16-08-11 16:17

Hej derude :)

Jeg har været så heldig at jeg har erhvervet mig en iPad 2.
Til min irritation finder jeg dog ud af at den ikke kan afspille .avi-filer (typisk Apple), hvorfor disse skal konverteres til Xvid-filer, før de kan ligges over på iPad'en.
Det er heldigvis også lykkedes mig at konvertere en dansk film fra .avi til Xvid, for herefter at ligge den over på iPad'en, men jeg får så en udfordring, når jeg har en film, jeg gerne vil have sat nogle undertekster på, og så ligge derover på.

Jeg kan forstå at man rundt omkring på nettet kan hente undertekster til den film man har hentet, og ved at give den fil det samme navn som filmen, vil den automatisk hente dem med ind når man afspiller den på computeren.

Jeg skal dog gerne have disse undertekster hardcoded på filen, så jeg kan ligge den over på min iPad. Nogle gange er filmen i formatet .avi, mens det andre gange er i formatet Xvid, som bare kan ligges over på iPad'en.

Jeg håber der er nogle derude der kan hjælpe mig, da det jo så bliver noget sjovere at have sådan en :)

På forhånd mange tak.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-08-11 20:50

Hent programmet Formatoz

http://www.formatoz.com/screenshot.html
Vælg din film ved at klikke på ? AVI
Gå til DESTINATIONES INDSTILLINGER
scoll ned til EXTRA UNDERTITEL
og vælg din tekstfil
KLIK OK/ tilbage og konverter = brug bedste kvalitet
eller sæt dine egne indstillinger
Under VALGMULIGHEDER kan du - vælge lydkanaler, hvis der er flere.
du kan også beskære filmen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-08-11 20:53

NB: Du skal selv vælge at konvertere til DivX under VIDEOSTREAM

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-08-11 21:04

Du kan også selv lave dibe SUBS med dette program.
http://www.jubler.org/screenshots/index.php

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 18-08-11 18:02

Kan det både bruges til at koknvertere .iso-filer og .avi-filer?
Og så kan jeg tilføje en tekstfil til eksempelvis .avi-filen?

Kan det godt passe at det tager noget der ligner et halvt døgn, at konvertere fra .avi til MP4, som skal bruges til iPad'en? :)

Det sidstnævnte program, fra jubler.org, er det blot til at lave sine egne undertekster?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-08-11 10:16

Citat
Kan det både bruges til at koknvertere .iso-filer og .avi-filer?
Og så kan jeg tilføje en tekstfil til eksempelvis .avi-filen?

Mener ikke det kan klare ISO filer, de skal først udpakkes
du kan bruge Winrar eller 7ZIP
det kan konvertere alle former for video
teksten vælger du selv
Citat
Kan det godt passe at det tager noget der ligner et halvt døgn, at konvertere fra .avi til MP4, som skal bruges til iPad'en? :)

Det kommer an på filstørrelsen og dit udput format
det tager CA; en time at konvertere en 1000mb avi til mp4 på min pc

Det sidstnævnte program, fra jubler.org, er det blot til at lave sine egne undertekster?
ja

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 23-08-11 22:39

Jeg fandt en program der hedder Handbrake, som faktisk ser ud til at fungere upåklageligt - også med tilføjelse af undertekst-filer.

Har du et forslag til hvor jeg kan hente disse .srt-filer?
Jeg har googlet det, men de sider jeg finder, giver desværre ikke noget hits, ligegyldigt hvor populær en film det er.