/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
2 vaskemaskiner på en gang
Fra : madglad
Vist : 661 gange
200 point
Dato : 16-08-11 09:50

jeg vil godt ha 2 vaskemaskiner sat til på samme tid..så jeg skal bruge en kobling til vandtilførslen. en slags dobbelt dims så de begge kan få vand. hvad er det for en dims ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-08-11 10:01
Kommentar
Fra : Højris

Dato : 16-08-11 10:03

Hej det kunne være, et såkaldt T stykke.
Men for anvendelighedens skyld bør den sættes på der hvor hanen sidder.
Dvs. du griber ind i den faste installation. Men det er det bedste i længden.

Et plastic T kan være lidt problematisk, det skal jo også tåle vandtrykket.

Højris

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 16-08-11 10:06

Stouenberg Har løst dit problem formedes 11 Kr.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 210 point
Dato : 16-08-11 10:43

Stouenbergs løsning kan ikke anbefales - plast og vedvarende vandtryk kan let give vandskader -
hvis du ikke selv kender til en løsning med galv. rør så vil jeg anbefale dig at tale med en VVS-mand - faktisk må du ikke selv lave ændringer på dit brugsvandsanlæg.
Den rigtige måde vil være at montere et T-stykke der hvor din hane nu sidder, sådan et her:
http://www.billigvvs.dk/Roer-Fittings-Staalroer-Fittings-Galv.-Roer-Fittings--Galvaniseret-Tee-1-2-173178.html
evt. kan der så monteres en stump nippelrør i hver side af T-stykket med en lille ballofix i enden, på den måde kan du afbryde vandet til hver maskine seperat og du får en installation som er lovlig og som kan holde til vandtrykket.
Det er jo heller ikke en bondegård man taler om i pris for at lave det rigtigt.
god fornøjelse med vaskeriet
Bennymanden

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 13-09-11 17:28

bennymanden
lige netop sådan et har jeg sat på nu

takker tusind gange for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : madglad

Dato : 13-09-11 17:29

Tak for svaret bennymanden.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 13-09-11 23:58

Selvtak ......... altid en fornøjelse at kunne hjælpe - det glæder mig at høre, at du har valgt at lave det "rigtigt" - det kan let spare dig for en masse efterfølgende ærgrelser .....
mvh
Bennymanden