/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Folkevogns bobbel 1954->1956
Fra : jhvp
Vist : 919 gange
500 point
Dato : 15-08-11 20:57

Hej

Vi søger en godt brugt ikke renoveret folkevogns bobbel årgang 1954->1956.

Vi forventer selvfølgelig en noget brugt bil og den er jo nok noget rusten....

Dette er til en hvis grad også meningen. Men meningen er at bilen skal renoveres
som noget af et hygge projekt.

Har I/du en ide, til hvor vi finder den så kom med et bud.

Vi forventer den skal hentes i Danmark brofaste, men hvis den helt rigtige stå
på ikke brofast ø, så må det jo lige overvejes.

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 15-08-11 21:45

Hey

Der er lidt her på DBA

http://www.dba.dk/biler/biler/maerke-vw/modelvw-1200/?aargang=%281950-1960%29

Da model 1200 er en bobbel..... men der findes flere modeller 1100 - 1300 mv----- men de er lidt svære at opdrive ....

God jagt

Fusses

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 15-08-11 22:05

glemte lige

her er mange "godt" brugte

http://www.guloggratis.dk/vw/bobbel?ordertype=price

Fusses

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-08-11 22:40

Citat
Men meningen er at bilen skal renoveres
som noget af et hygge projekt.

du skal være ualmindelig heldig, hvis du kan 'støve' et brugbart eksemplar op,
det er noget af det mest populære renoveringsprojekt du har valgt,
og prisen bliver helt sikkert derefter, (godt og vel)

højest sandsynlig kommer du til at betale lige så meget som en total renoveret,
dvs. i bedste fald, kommer du til at arbejde gratis, men mere sandsynligt,
sætter du penge til, (alt incl.)

langt de fleste der istandsætter veteranbiler, taber penge,

men hvis du synes det er så stor en fornøjelse, kan du jo købe en klargjort,
skære den i stykker og samle den igen, (så har du i det mindste alle 'stumperne') ..

iflg. din profil, er restaurering af biler ikke dit speciale,
så du kan være 100% sikker på det bliver en fiasko ... 'pengemæssig',..
om det så kan opvejes af 'hyggen' ved at restaurere den ved du bedst selv,

prøv at snakke lidt med gutterne herinde, inden du går igang :
http://vwnettet.dk/forum/6
http://www.vwklubvest.dk/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-08-11 23:27
Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 16-08-11 12:54

De findes og kan stadig købes til en fornuftig pris, hvis man har tålmodighed og øjnene med sig. Men så melder spørgsmålene sig: Skal det være et køreklart eksemplar, eller et vrag ? Jo dårligere stand, desto lavere pris. Men man kan næsten sætte lighedstegn ved jo lavere pris des mere arbejde. Og selvom det er et populært restaureringsobjekt, kan der sagtens være stumper der ikke lige er lagervare på forhandlernes hylder. Der er internet og tålmodighed nøgleord, men man kan sagtens køre sur i selv et hyggeprojekt. Og som EA_HS så rigtigt påpeger, er det ikke den økonomiske fortjeneste der skal være målet. Man bruger (for) mange penge, og der er lang vej. Men når man kan se enden glemmer man ALT om den side. Så skal der køres og vises frem. Nogle kører land og rige tyndt til træf, historiske løb etc. Der er også mange glæder ved afsluttet arbejde, så bare klem på...

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 16-08-11 18:22

Ja det er rigtig nok, det har ikke min interesse.
Men jeg har en god bekendt der kunne bruge den, og det kunne jeg godt hjælpe lidt med.

Der er nok ingen tvivl om at han ikke vil give ret meget for den og den må som sådan godt være nærmest skrot. Og ja det kan godt være det er nærmest umuligt. Men jeg tænkte der måske kunne være nogen kendte nogen som...... Ja I kender det jo.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 16-08-11 20:39

http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=69451

Godt nok lidt nyere, men et rimeligt udgangspunkt for en restaurering.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-08-11 23:28

Citat
Der er nok ingen tvivl om at han ikke vil give ret meget for den

det vil være lettere at vinde i lotto,...
end at finde en brugbar 50- boble projekt til under 15 - 20.000 kr.

når det er nede i årg 50,erne, er der VW fanatikere / eksperter der har ledt i hver en lille afkrog,
og stadig gør det, .. de kører så galt rundt i hele Europa/verden,
findes det noget brugbart,... er det allerede fundet,.. vær sikker på det, !!

Kendere - ved de kan få formuer for gamle 'bobler' fra 50,erne (uanset stand)
især i Tyskland.

Hvis.. der står et eksemplar et sted, er det fordi der er noget helt galt med bilen,

hvis du/i går lidt op i årgang (60,erne - 70,erne) er der en chance for at finde noget brugbart,
til under 10.000 kr. (som skal restaureres)

prøv at sætte en annonce i den blå avis :
"VW boble årg. 1955 U/syn, trænger til en 'meget' kærlig hånd,.. pris 15.000 kr."
din tlf. vil være 'rødglødende' de næste 3 - 4 uger.