/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Valg af objektiv
Fra : fleng
Vist : 685 gange
200 point
Dato : 15-08-11 18:34

er der nogen som har erfaring med dette objektiv til Nikon
http://www.kamerashop.dk/product/nikon-af-s-nikkor-50mm-f-1-4g-jaa014da/

Venlig hilsen Fleng

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-11 18:53

Den er vel ok.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-08-11 22:10

http://kamerahuset.dk/product/nikon-50mm-f-1-4g-af-s-jaa014da/

Jeg bruger ikke selv fast brændevide, men kamerahuset har en fin beskrivelse til objektivet.

Jeg ved ikke om du er klar over det men forholdstallet, gør at dette objektiv svare til ca 70 mm, når det anvendes på et kamera med lille billedesensor.

mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 16-08-11 01:10

Det kommer jo an på formålet, om det passer til dit behov. For mit eget vedkommende ville det ikke være et relevant objektiv at købe med fast, kort brændvidde.

Men det er jo da et meget lysstærkt objektiv med den store blænde..og du kan også gå rimelig tæt på motivet, da det har en forholdsvis kort nærgrænse

Kommentar
Fra : wallanmain

Dato : 05-11-11 00:00

HEJ DET ER EN GOD lille sag stiller god skarp også 1,4 men der er meget lille dybte skarphed
det svare til en 75 mm anelog nikon har en gage faktor på 1,5

er selv nikon nørd

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 06-11-11 13:40

Tak for svaret dova.