/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
hvordan finder man dybten i søen
Fra : ABsan
Vist : 1029 gange
60 point
Dato : 15-08-11 15:59

Savner medtoder til at finde dybten i den enkelte sø.

Har hørt noget med et flåd som kan vise det ?

Nogen der kender metoder til hvordan man finder dybten uden båd.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-08-11 16:12

Hei.
Ja du laver en lang line men knuder på for hver meter.
I enden en sten og ud med dyret. Så tæller du meter efterhånden som du haler ind.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-11 16:45

Svøm ud på midten og gør som piaskov siger.

Kommentar
Fra : ABsan

Dato : 15-08-11 17:07

Der må være andre metoder som er merei kvalificerede. Skal ikke ud og svømme teil

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-11 17:33

Et detaljeret søkort

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-11 17:35

De gamle drenge/lystfiskere ved det

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 60 point
Dato : 15-08-11 17:36

Du sætter et flåd på linen, binder et lod i enden af linen. Så trækker du flåddet tre meter op på linen og kaster ud. Hvis flåddet ligger ned, er loddet på bunden. Så trækker du flåddet endnu højere op på linen og kaster ud igen. det bliver du ved med, til flåddet enten står ret op eller bliver druknet (afhænger af forholdet mellem flåd og lod). Nu ved du, hvor dybt, der er.
vh
pbp

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-08-11 18:08

Køb dig et ekkolod.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 15-08-11 18:29

Genialt til husmandsbrug...smart pbp_et

Og teil tåger som sædvanlig rundt og er dum i nakken

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-08-11 19:06

du må sgu nok ud og låne en båd. ellers bliver det en ret kompliceret opgave. specielt hvis søen er i den større ende af skalaen.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 15-08-11 19:35

Hvis det er en større sø som er registreret så prøv at komme med et koordinat på den.. så jeg jeg se om den er på det topografiske kort over Danmark

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-08-11 19:51

Bor et hul igennem jorden fra et sted i Kina, når Du rammer vandet og borets længde viser mindre end tværsnittet af jordkloden har Du vanddybden.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 15-08-11 19:59

du skal have fat i en båd, og sejle ud til det punkt du vil måle,

derefter binder du et lod i enden af linen, og sænker det ned i vandet, derefter måler du hvor meget line du har sænket.

alt andet bliver på upræcist.

men der findes dybdekort over de fleste populærer søer på nettet.

du skal bare søge efter dem på en søgemaskine, så dukker de op som pdf formater.

cimbombom

Godkendelse af svar
Fra : ABsan

Dato : 15-08-11 22:28

Tak for svaret pbp_et.