/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Sniffe netværk
Fra : Ole_
Vist : 583 gange
220 point
Dato : 21-05-03 10:50

Hej NG

Jeg har nogle win98 klienter der mister netværksforbindelsen til vores win2000 server, deres account bliver låst ude uden nogen grund, jeg har prøvet en del men har endnu ikke kunne finde fejlen, nu har jeg så besluttet og sniffe netværkstrafikken fra en af de implicerede pc'er og her kommer så spørgsmålet, er der nogen som har et bud på hvilken protokol som jeg skal holde øje med, loggen efter en hel dag (medmindre jeg er så heldig at den bliver smidt af efter 5 min kommer jo til at fylde en hel del.

Eller er jeg helt skæv på den, vil det kunne lade sig gøre med sniffer værktøjet (jeg bruger Ethereal).

Jeg håber der er en som kan hjælpe mig på vej.

Ole_

Kommentar
Fra : vestv

Dato : 29-05-03 20:41

Jeg synes det lyder som den forkerte vej rundt om problemet.

Mit første sprøgsmål ? kører du rent tcp/ip netværk ?
Hvis nej hvofor ikke - eller har du behov for at køre andet ?

Hvordan tildeler du netværksnavne ?

For mig at høre lyder det mere som et Active Directory konfigurationsproblem mere end decideret netværk

Troels Vestergaard

Kommentar
Fra : Ole_

Dato : 30-05-03 09:24

Hej Troels

Vi kører rent tcp/ip, jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med netværksnavne,
mener du login-id, pc'er eller IP.

Jeg indrømmer at jeg ikke er AD ekspert, men jeg kan ikke se noget mistænktsomt, det er godt nok
de 3 samme bruger der bliver locked out og de bliver det periodisk.

Jeg håber at du/i har nogle gode bud på hvad det kan være.

Ole

Kommentar
Fra : vestv

Dato : 30-05-03 14:15

1) med hensyn til navne mener netværks id (computernavn) - det jeg tænker på er smider AD maskinen ud eller er det brugerens account som låses ?

Hvis det er brugeren kunne det være den policy som de ligger under der gør at de når de gør noget bestemt opfylder et eksklutionskriterie ?

Det kan også være så simpelt som at nogle dns records er f.... (øh i stykker).

Kan du ikke fortælle lidt mere detaljeret om problemet, da jeg har oplevet det du siger 100 vis af gange, men desværre også næsten ligeså mange løsninger på problemet.

Troels

Kommentar
Fra : jonfs

Dato : 30-06-03 20:59

Har du kigget på Interface settings i dit aktive udstyr.

Står netkort og switche til Auto speed auto duplex ?
Det kan give så mange retransmisions på netttet at det hele "synger"
Jeg vil anbefale du forsøger en fuld duplex 100 på server og evt. 100 halv duplex på kort - samt sikre dig eat driver er nyeste til netkortene.
Hvis det ikke er det ville jeg checke for braadcast storm - typisk ved store filoverførelse via netbios over tcpip ( ntlm ).

mvh Jon

Kommentar
Fra : jonfs

Dato : 30-06-03 21:00

Lige en ting til - køre du med noget management på switch udstyret ( er det Cisco el lign.)

Kommentar
Fra : kenneth24

Dato : 06-08-03 15:02

Har du prøvet at skiftet netkort i en af de fejlramte pc´ere. Hvad hvis den enkelte bruger logger på et andet sted på en anden pc. Følger problemet bruger eller pc, eller er det måske et defekt netkort ....

/Kenneth