/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
jens Peter Groth-Jensen
Fra : modersvilje
Vist : 1247 gange
100 point
Dato : 14-08-11 19:21

Groth-Jensen, Jens Peter, maler og grafiker. *5.11.1918 på Fr.berg.
Forældre: Snedkerm. Georg Jensen og Gerda Dagmar Marie Groth.

https://www.kulturarv.dk/kid/VisWeilbach.do;jsessionid=BF257844B6087860AE288306E4A049E1?kunstnerId=524&wsektion=genealogi

Hvem var hans Farfar (Georg Jensen forældre?)

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-08-11 19:39

Jeg tror det er de her:

København, København (Staden), Murergade (Lige numre), Kjøbenhavn Udenbys Klædebo Kvarter, Murergade 6,matr.36U6A Forhus Stuen, 3, FT-1885, C5618

Christen Jensen 52 Gift Husfader Vognmandskudsk Kirkestillinge
Hedevig Louise Jensen 50 Gift Husmoder Birkerød
Carl Georg Jensen 15 Ugift Søn Snedkerlærling Kjøbenhavn
Jenny Louise Jensen 9 Ugift Datter Kjøbenhavn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-08-11 19:52

Eller her:

København, København (Staden), Nørrevoldgade (Lige numre), Kjøbenhavn Nørre Kvarter, Nørrevoldgade 50,matr.46B Forhus Kjælderen, 1, FT-1885, C8638

Ferdinandt Thorvaldt Jensen 44 Gift Husfader Sprøjtefører og Skomagermester Kjøbenhavn
Johanne Marie Jensen 26 Gift Husmoder intet Asminderød
Ferdinandt Christian Jensen 20 Ugift Søn Guldsmedesvend Kjøbenhavn
Thorvaldt Georg Jensen 18 Ugift Søn Snedkersvend Kjøbenhavn
Johannes Valdemar Jensen 11 Ugift Søn intet Kjøbenhavn
Thora Mathilde Jensen 7 Ugift Datter intet Kjøbenhavn
Christian Carl Johan Jensen 3 Ugift Søn intet Kjøbenhavn
Imanuel Jakob Jensen 1 Ugift Søn intet Kjøbenhavn

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 14-08-11 20:02

Hej Svend
Jeg har selv fundet denne
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2217500&backside=0
FT 1901 Gothersgade 22 , 3
Men moderen er enke, og faderen kan jeg ikke finde

Jeg har "bokset" med dette hele dagen, og må nu be' om lidt hjælp

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-11 20:37

Nå de var lidt for gamle, men så ham her:

København, København (Staden), Grønnegade (Lige numre), Kjøbenhavn Kjøbmager Kvarter, Grønnegade 14,matr.286 Stuen, 2, FT-1885, D3806
Peter Jacob Jensen 40 Gift Detailhandel Kjøbenhavn
Hansine Marie 38 Gift Rønne
Axel Jensen 13 Ugift Søn Kjøbenhavn
Thora Jensen 11 Ugift Datter Kjøbenhavn
Georg Jensen 5 Ugift Søn Kjøbenhavn
Ketty 3 Ugift Datter Kjøbenhavn
Helga 3/4 Ugift Datter Kjøbenhavn

Bemærk Grønnegade...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-08-11 20:54

>Hvem var hans Farfar (Georg Jensen forældre?)

Peter Jacob Jensen Grønnegade 14, Stuen, det må være ham...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 14-08-11 21:17

Bravo Svend
Det var det jeg søgte!
Min morbrors slægtsforskning snobber op ad, så jeg prøver selv at finde hans oplysninger,
men her er det rigtigt,
jeg er i familie med Jens Peter Groth-Jensen, godt nok langt ude
min oldemors ½bror er Peter Jacob Jensen

MVH
Modersvilje

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 14-08-11 21:18

Tak for svaret svendgiversen.
HURRA

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-08-11 21:30

Selv tak,
og bedre end Pandora