/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Sætte mode i Emacs
Fra : KThy
Vist : 486 gange
444 point
Dato : 21-05-03 10:05

Jeg sidder med en XEmacs 21.4 på Windows 2000. (Ja ja, det er en Linuxgruppe det her, men [1] Jeg kører W2K fordi det er en arbejdscomputer, og det er nu engang det vi har, og [2] tror I der er nogen i Windowsgruppen der ved noget om Emacs? ) Hver gang jeg åbner en .asp-fil (Ja ja...) sker det i Fundamental Mode, hvor jeg gerne i stedet ville have den til at starte i Text Fill. Nogen der er hajer til elisp?

Accepteret svar
Fra : linuxrules

Modtaget 444 point
Dato : 01-07-03 20:11

How do I change the format of the mode line?

The format of the mode line is determined by the variable mode-line-format, a buffer-local variable. To understand how to interpret the mode line, see the Info node "C-h i m emacs RET m mode line RET". For a description of minor modes that provide additional information on the mode line (like line and column number, current time, and mail status), see the Info node "C-h i m emacs RET m optional mode line features".

You can also directly customize the format by assigning a new format string to the mode-line-format variable in your startup file. For a description of the format codes, see the help string for the variable ("C-h v mode-line-format").

Godkendelse af svar
Fra : KThy

Dato : 01-07-03 23:28

Note to self: RTFM :) 5 stjerner for det!

Brug de 444 point godt.