/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MS Shadow Copy Provider kunne ikke start
Fra : Brassovitski
Vist : 713 gange
100 point
Dato : 14-08-11 18:39

Hej
Jeg har installeret Pragon Backup & Recovery Advanced Free 2011, på min brors PC. PC'n Kører XP Home, med diverse opdateringer.
Når jeg prøver at lave et image af C.Drevet til en ekstern HD, kommer der en fejl der skriver:
Citat
VSS technology has failed with error: 0x11112 (VSS specific error)

Jeg har fundet frem til at det er fordi tjenesten "MS Shadow Copy Provider" ikke kører, når jeg åbner services, og prøver at starte servicen manuel kommer følgende fejl:
Citat
Microsoft Shadow Provider kunne ikke startes. Fejl 1053 Tjenesten svarede ikke på en start el. kontrolanmodning, inden for det forventede tidsinterval.

Er der nogen der kender et 'fix' på dette problem?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-08-11 22:38

Ved ikke lige hvor vi skal starte, så spørgsmålene kan være lidt over det hele.

Har du haft et ligende programmer installeret inden du installede det her program?

Jeg har været lidt rundt på google og jeg har testet lidt på min egen XP installation. På google finder jeg en del forums hvor folk har samme problem som dig, det er godt nok folk som roder lidt med netframeworks og laver tjenester, gør du det?

På min egen har jeg ikke nogen problemer med og starte MS Software Shadow Copy Provider, jeg har dog heller ikke ikke installeret paragon programmet.

Hvis du har haft et ligende program installeret kan det være skyld i problemerne, det kunne fx. være norton ghost.

Har du evt. højre klikket på tjenesten, valgt egenskaber og fanebladet Afhængighed og set efter om det tjenester den er afhængig af er startet?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-08-11 23:40

Hej webnoob
Citat
Har du evt. højre klikket på tjenesten, valgt egenskaber og fanebladet Afhængighed og set efter om det tjenester den er afhængig af er startet?
Nej det har jeg ikke.

Jo der har været en tidligere version af Paragon programmet, der var problemet det samme. Derfor afinstallerede vi det og installerede den nye version. Og ja der har været Norton Ghost på maskinen før, men problemet er først opstået senere, og det har ikke været der lige efter Norton Ghost blev afinstalleret.
Jeg regnede med at der måske var en fix af de filer der hører til servicen?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-08-11 08:29

Så det skal forståes sådan at da norton ghost blev afinstalleret og paragon blev installeret, så kunne der godt blive taget backup?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-08-11 10:10

Citat
Så det skal forståes sådan at da norton ghost blev afinstalleret og paragon blev installeret, så kunne der godt blive taget backup?

Yepsen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-08-11 14:53

Prøv og afinstaller programmet, ryd op i registeringsdatabasen, se om du så kan starte servicen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-08-11 17:00

Halløjsa
En lille tilføjelse. Maskinen kommer nu med en besked:
Citat
“Et problem har forhindret Windows i at kontrollere status for licens til denne computer korrekt, hvis du vil fortsætte skal din kopi af Windows aktiveres hos microsoft. Vil du aktivere Windows nu?”

Hvis man så vælger aktiver via nettet, mislykke aktiveringen, og man bliver så anvist at ringe til en Microsoft medarbejder. Hvis der vælges ‘Påmind mig senere’ går Windows tilbage til den første beksed igen. Vi har ikke prøvet at ringe til Microsoft, da PC’n kører med en fuldt lovlig Windows XP, som blev aktiveret for ca. 4 år siden, og der har ikke været problemer siden.
Så nu er der lige det problem der skal løses først.
Jeg har en tråd på spywarefri desangående.
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/82077/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-08-11 17:11

Ja det lyder alt sammen meget mystisk og man kommer da straks til og tænke på om der måske er noget på computeren som ikke skulle være der, så som virus, spy-ware eller malware.

Når du nu har oprettet en tråd på spywarefri, så kan du jo lige så godt se om de kan finde noget snavs på din computer. Personligt så ville jeg formatere og geninstallere windows.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-08-11 21:18

Citat
Personligt så ville jeg formatere og geninstallere windows.
. Ja det er jo nok lidt radikalt. Der er jo altid en repair af Windows i første omgang. Det er bare røvirriterende at det ikke kunne lade sig gøre at lave et image af systemet, pga. at den skide "MS Shadow Copy Provider" ikke kørte. Så havde vi jo hurtigt kunne reinstallere det hele. Øv

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-11 07:04

Citat
Ja det er jo nok lidt radikalt.

Det er jeg så ikke helt enig med dig i, du har to grundlæggende ting i windows der fejler, en service der ikke vil starte og din installations status kan ikke kontrollers, der vil tage længere tid og løse problemet end det vil tage at genisntallere windows og installere de programmer der er installeret nu.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-08-11 15:32

Nu er hele maskinen kørt tilbage ved hjælp af et image fra 2006, og alt er opdateret, men der er stadig problemer med "Microsoft Shadow Provider ". Jeg har tjekket under tjenester, og nu står den til manuel start. Jeg har ikke prøvet at ændre til Automatisk, for at se om det hjælper. Jeg lod Paragon udføre 3 forsøg på at starte servicen, og den fortsatte efterfølgende med at lave et nyt image, så nu har vi i hvert fald et helt frisk image af maskinen, hvis noget går galt igen. Næste gang vi skal lave image, prøver jeg at sætte servicen til automatisk, så ser vi om dem starter.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-08-11 15:33

Tak for svaret webnoob. Bare for at lukke tråden.