/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows kan ikke finde mit lydkort
Fra : johnnyBP
Vist : 590 gange
100 point
Dato : 14-08-11 16:49

Windows (XP SP3) kan ikke længere finde mit lydkort.
Det er vist i enhedshåndtering som værende ok, men det bliver ikke vist på proceslinjen i højre side. og der er heller ikke nogen volumenkontrol. Når jeg forsøger at spille musik, siger mediaplayer at der ikke er monteret noget lydkort. Men systemlyde som f.eks. windows start jingle, kan godt spilles.
Jeg har prøvet at disable det i bios, og installere et andet, men med samme negative resultat.
Jeg har prøvet at kikke tjenester igennem ,men kan ikke finde nogen hvor navnet indikerer at det har med lyd at gøre.
Det skete efter at jeg har fjernet en del ondartede vira fra systemet, så mit bud er at en fil er enten slettet eller blevet beskadiget under oprydningen, eller der er en forkert nøgle i registry.
Jeg har brugt Combofix, som fandt og fjernede flere root-kit, og derefter deletede en masse filer, og forsøgt at reparere registry med Registry Mechanic. Og så er systemet opdateret 100% fra windows update.
Nogen forslag ??

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 14-08-11 17:03

Jeg tror du skal forsøge at finde den rigtige driver til dit lydkort og installere den

Mvh Finn

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-08-11 17:10

Hvis Du har fundet flere ondartede vira og rootkits samt ryddet op med et kraftigt program som Registry Mechanic er Windows så smadret at der kun er een vej.

Formater og geninstaller hele lortet, og køb så et ordentligt beskyttelsesprogram istedetfor alle de halvelendige gratis som de nærige er glade for, det koster langt mindre end strøm- og internetforbrug at bruge det.

Registry Mechanic er en falsk varebetegnelse idet programmet IKKE reparerer en skid men blot fjerner tomme nøgler fra registreringsdatabasen, det er godt nok på en velfungerende computer, men hvis den står med det ene ben i graven falder den helt i når man bruger det eller et lignende.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-08-11 18:12

Læg din XP skive i og reparer. Eller gør som Luffe skriver, formater og den vil igen finde dit lydkort.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-08-11 19:40

Er det et lydkort som er indbygget i bundkortet? Det er ret nemt at få den til virke igen, højreklik på lydkortet i Enhedshåndtering og vælg Fjern, genstart computeren og Windows finder selv en brugbar driver, husk at give tilladelse til at søge på internettet hvis systemet spørger

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-09-11 16:11

Er problemet løst?