/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Bil ferie til Eraclea-Italien.
Fra : stefong
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 14-08-11 15:50

Skal på camping ferie i bil. Vi har bestilt en telt plads i porto de felice.
Det er første gang vi skal på bil ferie. Vi havde tænkt og tage en overnatning på halv vejen.

Ville høre om der er nogen med erfaring om hvor der er godt og overnatte evt med morgen mad. Vi havde regnet med omkring nurnberg.

Så er der det med ruten der ned. Havde tænkt så vidt muligt at ungå betalingsveje. Kan man undgå det.
Havde tænkt at, så vidt muligt og droppe motorvej efter tyskland. Hvis det ikke tager for lang tid. Nogen snakker om et mærke man skal købe for at kører i Østrig.

Nogen der har erfaring med camping pladsen?

Håber på hjælp ville være skønt for en uerfaren

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-11 17:55

Hvor sådan ca i DK starter i fra, Nürnberg, lyder ikke af så lang en strækning, når i kører i personbil??

Mærket til Østrig - en vignette, kan du købe på benzintankene nær grænsen, der er skilte som minder dig om det undervejs.. eller hvis du er medlem af FDM eller DCU kan du købe mærket via dem

http://www.danskbilferie.dk/tipsograad-vejafgifter.html

Her er der et udvalg af campingpladser i Tyskland

http://www.eurocampings.dk/da/europa/tyskland/

Jeg har aldrig været på en campingplads med morgenmad, men med mulighed for at købe morgenbrød

Jeg har kun kørt på betalingsveje/motorveje i Italien, - vi kører med campingvogn - men synes de er pænere end gratisvejene, og så dyrt er det nu heller ikke

Rigtig god ferie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-08-11 18:06

Hvis det var første gang jeg skulle på camping ferie ville jeg ikke køre helt til Italien, der er langt.
Har I overvejet alternativer, eksempelvis at leje en hytte på camping pladsen?

Men hvis I vil køre den lange vej, bør i nå ind i Østrig den første aften,
og I sparer lidt på camping pladser som disse: http://www.campsite.at/en/

Servus Svend

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-08-11 18:06

Nu skriver du ikke, om du vil overnatte i telt på vejen ned, eller om den overnatning, I skal have, helst skal være hotel eller B&B?
Vi overnatter altid på Etap hotellerne, når vi kører sydpå. De er rigtig fine, man kan få morgenmad, de ligger ofte tæt på motorvej, og så er de billige.
Det er meget standard hotel, så det ene er såmænd ikke så meget bedre end det andet.
Kig her:

http://www.etaphotel.com/gb/home/index.shtml
Der kan du også finde et hotel i Nürnberg til en fornuftig pris.

Hvis I har brug for et B&B i Østrig, så vend lige tilbage. Vi har overnattet et godt sted, og måske kan jeg finde adressen frem igen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-11 19:25

Citat
Hvis det var første gang jeg skulle på camping ferie ville jeg ikke køre helt til Italien, der er langt.

Så langt er der da heller ikke til Italien, specielt ikke når det er en solo-vogn

Jeg ville hurtigt kunne komme ned i sol og varme hvis det var mig

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 14-08-11 21:13

Jeg har været på Porto de Felice i et mobilhome. Det er næsten den bedste ferie jeg har haft. Selve campingpladsen er kæmpe-kæmpe stor men der er masser af faciliteter, supergode indkøbsmuligheder og en restaurant med alt muligt. Sidste nye er en is-bar - den har jeg ikke prøvet. Den kom efter at jeg var der i 2009. Den er relativ dyr i forhold til andre, men den er alle pengene værd. I vil ikke fortryde.
Da vi ikke havde campingvogn med, overnattede vi på et hotel lige syd for Nürnberg og igen omkring FUlda på vejen hjem. Det havde vi bestilt hjemmefra. Alt klappede.

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 14-08-11 22:03

Her er et link til en kæde af billige hoteller.

http://www.hotelbb.de/portal/en/index.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-08-11 08:30

Man kan køre udenom motorvejene i Italien. Men det kan være meget besværligt og afmærkningen ret elendig. Det er ikke besparelsen værd.

Vigtigst er det at beslutte hvilket alpepas man vil over, eller igennem med tunnel.
Brenner er nok en oplagt mulighed. Det er motorvej og koster penge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-11 08:57

En meget nyttig side, for kørstel i Tyskland, Østrig og Italien, bl.a. står der at du skal huske sikkerhedsvest, og vignette

http://www.cori.dk/korsel.htm

Kommentar
Fra : stefong

Dato : 15-08-11 19:39

Mange tak for de fine oplysninger. Har været til rigtig god hjælp.

Vi er i solo vogn og skal bo i et opslået villa telt.

Har kigget på etaphotellerne. Og 8 timers kørsel den første dag passer bedst til os her første gang. det bliver i wurzburg vi tager en overnatning.

så passer det med vi kan være der til tjek ind kl 16. Tror vi tar den hurtigste vej der ned og får købt et mærke til østrig.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-08-11 19:49

Rigtig god tur. Jeg håber, I får en fantastisk tur, og en skøn ferie med lidt bedre vejr end vi har herhjemme

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 15-08-11 22:00

Rigtig god tur og god ferie !!