/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lægge klikgulv selv vs. pris håndværker
Fra : LoneG
Vist : 1607 gange
150 point
Dato : 14-08-11 08:27

Hej

Det er (vist) ret let at lægge et laminat klikgulv selv, men vi har meget lidt tid i vores familie. Vi overvejer derfor, om vi skal gøre det selv eller få en håndværker til det.

Det drejer sig om ca. 110 kvm fordelt på 5 rum - hvad tror I, at en håndværker skal have for det? Hvor lang tid tror I, at man skal bruge på arbejdet, hvis man selv lægger det (forudsat at min mand er "ok til håndværkerarbejder, men dog ikke nogen Flemming Leth")?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-08-11 08:40

jeg tror 35.000 men spørg hellere en håndværker

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 14-08-11 08:43

35.000?????

så må min mand vist selv i gang....

Accepteret svar
Fra : Rustica.dk

Modtaget 150 point
Dato : 14-08-11 09:30

Jeg har med fordel brugt http://www.3tilbud.dk/
Det er simpelt, og hurtigt.
På den måde kommer du heller ikke til at betale for meget for det samme arb (Og det ka´ vi jo li´)

Du skal bare lave den samme beskrivelse som herinde, og så vil du blive ringet op af en godkendt håndværker.

Held og lykke med projektet
Hilsen R

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 14-08-11 09:32

Herer et lidt mere lige link: http://www.3tilbud.dk/indhent-gratis-tilbud/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-08-11 10:35

Det er ret let at lægge klikgulvet selv. Vi gjorde det for nogle år siden i vores køkken, og vi fik et tilbud hjem, der bare var skudt langt forbi vores budget.

Hvis I bor i hus, så synes jeg, I skal overveje, hvilke ting, I selv kan lave, og hvilke ting, der bare kræver en håndværker. For vores vedkommende, så er klikgulv én af de ting, vi har valgt selv at klare, mens det at støbe gulv i kælder og entré, noget som vi ønskede håndværkere til. Kan I se, at I i nærmeste fremtid vil have ønsker til andre projekter, så skal I måske spare pengene her og så gemme til andre projekter.

At lægge klikgulv kræver at I lige sætter jer ind i teknikken, men når først I er i gang, så tror jeg I vil synes, at det er en rigtig sjov opgave. Det er let, om I kommer hurtigt "derudaf" og ser resultat af jeres anstrengelser.

Når det så er sagt, så kan I jo trække håndværkerlønnen fra, så I jo sparer lidt der også, hvis I vælger den løsning.
http://www.bolig-fradrag.dk/?gclid=CPvnvr21zqoCFUq_zAodilfE0w

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-08-11 12:03

hvis du kun regner med timelønnen, skal du regne med 3 dage til een mand.
det er ca 12000 + moms.
hvis en håndværker kan få sig til at tage ret meget mere, er det rent tyveri.

tømreren

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-08-11 14:10

Der er flere forhold der spiller ind. Er rummene pænt firkantede, eller er der skæve hjørner? Er underlaget lige? Bor i i huset som skal have nye gulve, hvad gør i imens?

Måske skulle i starte med det mindste rum, og se hvordan det går. Og derpå beslutte om i magter resten. I bør kunne gøre det hele på et par weekender.

Det er ikke svært at lægge gulvet, men det tager naturligvis nogen tid.

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 14-08-11 15:55

Alle rummene er faktisk ret regulære. Der er kun lige lidt småting ved køkkenet...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-08-11 19:49

Der er i øvrigt nogle fine videoer på nettet, hvor I kan få lidt tips og tricks. F.eks. her:
http://www.youtube.com/watch?v=e6p_NKQKSvY

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-08-11 19:52

Pas i øvrigt på med http://www.3tilbud.dk/
Det er en super god mulighed for at få en cirka pris, men vær sikker på, at du får en håndværker, du har tillid til. Det er ikke altid at den billigste er god. Og de fleste håndværkere vil nok gerne lige se, hvad det er, der skal laves, før de giver et endeligt tilbud.

Godkendelse af svar
Fra : LoneG

Dato : 28-08-11 21:47

Tak for svaret Rustica.dk - også til alle andre!