/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Sofa på tilbud
Fra : TanteAnne
Vist : 705 gange
100 point
Dato : 13-08-11 13:48

Vi har bestilt og betalt en sovesofa til levering efter den 28 juli den kostede 4000 kr. Nu er der 500 kr rabat på den fra på mandag til den 28 juli. Mit spørgsmål er kan vi forlange at få den rabat når ikke vi har fået sofaen endnu, eller gælder den pris som vi har købt den til.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-08-11 14:01

Det kommer an på hvornår i har indgået aftalen, og om den er købt på nettet eller i en fysisk forretning.

Og så spørg dig selv. hvis i nu havde købt den på tilbud og prisen steg inden i fik den leveret, ville det så være rimeligt at i skulle betale ekstra?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 13-08-11 14:09

Det må du ikke regne med. Det er forretningen ikke forpligtet til.
Det er det samme med alle de idioter som køber dyre julegaver i december måned og i januar koster det kun det halve eller mindre.

vic200

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 13-08-11 14:14

Den er købt i fysisk forretning, jeg vil heller ikke kræve at få den billigere, ville bare høre om nogen vidste hvad mine rettigheder er.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-08-11 14:18

Du har som sådan ikke ret til at kræve et nedslag i prisen da en handel anses som lukket når du forlader forretningen, men det kan jo ikke skade at spørge i forretningen om de har en returpolitik, for så kan du måske returnere den og købe den igen til ny pris, visse forretninger tilbyder denne service, men det er ikke noget du har krav på.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-08-11 15:06

Citat
fra på mandag til den 28 juli.

- er du ikke lidt sent ude?

God weekend

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 13-08-11 15:09

Selvfølgelig skulle der stå august....

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-11 17:56

Du har ikke ret til at få nedslag i prisen, men da du formodentlig har returret på varen, kan du jo spørge pænt i butikken, og ikke de vil give dig et eller andet med i købet for de 500 kr.
Jeg har da med held fået lidt ud af den taktik. Skynd dig at henvende dig i butikken på mandag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-08-11 19:34

Ret henvendelse til forretningen.
Min søn købte for ca. 1 måned siden et sæt havemøbler. Ugen efter var det samme sæt på tilbud. Han kontaktede forretningen. Da havemøblerne ikke var pakket ud, kunne han levere dem tilbage og købe det samme sæt til nedsat pris.
Det var jo lidt besværligt, men han sparede da noget.

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 20-08-11 07:26

Kan fortælle at jeg har snakket med forretningen, selvfølgelig skulle jeg have denne rabat. Så får lige et sæt havemøbler oveni...se det er god service.

Godkendelse af svar
Fra : TanteAnne

Dato : 20-08-11 07:27

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-08-11 09:03

Tillykke med det
Ja, heldigvis er der stadig god service nogle steder. Og så kommer du sikkert igen en anden gang