/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
en del af billedet
Fra : jensviggo
Vist : 1063 gange
20 point
Dato : 13-08-11 08:22

Jeg har scannet et billet og åbnet det i paint. Jeg skal kun bruge en del af billedet, men det synes jeg ikke jeg magter, som så meget andet, jeg kan sagtens markere det udvalgte, hvis jeg så klikker på det bliver det markerede hvidt. Og hvad mon så jeg gør galt igen.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 13-08-11 08:57

Hviket værktøj bruger du til at markere med, hvis det er det noget firkantede ikon som nærmest ligner 2 vinkler der danner en firkant, så skulle billedet blive beskåret som angivet når du dobbeltklikker inde i markeringen.

Accepteret svar
Fra : Otnob

Modtaget 30 point
Dato : 13-08-11 09:06

http://www.it-vaerktoejskassen.dk/billedbeh/tastevejledning_psp7.pdf

Se denne udmærkede vejledning side 12 omhandler beskæring

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-08-11 09:23

Du gør det egentlig rigtig, men du skal bare gøre det uden om det du vil gemme.
Bagefter trækker du hjørnet op, så der ikke er noget hvidt tilbage
ELLER du kan markere den del af billedet du vil have og SÅ åbne et nyt vindue hvor
du vælger indsæt

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 13-08-11 09:28

Tak for svaret Otnob.

go weekend

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 13-08-11 09:32

Selv god Weekend med PSP