/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Frekvensomformer Combivert 05F5B3A-090A
Fra : fyrpoul
Vist : 610 gange
155 point
Dato : 12-08-11 18:08

Jeg er kommet over en lille fiks omformer (230 V ind, 3x220 V (?) ud). Den reguleres med et potentiometer, men jeg tror der er mange flere muligheder i den. Fabrikanten har en hjemmeside men udleverer ikke materiale med mindre man er registreret.
Jeg vil gerne have diagrammer og manual!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-08-11 18:22

Og det har fabrikanten som sagt.

Accepteret svar
Fra : Skruen

Modtaget 77 point
Dato : 12-08-11 20:58

Jeg stødte engang ind i en tilsvarende frekvensomformer, som var beregnet til Norge den skulle ha 2 faser (230V) på tilgangen så kom der 3 faser ud.

Jeg ringede til producenten som fortalte i Danmark, skulle den ha Fase og Nul (230V) Den var rimlig simpel at overskue hvad hedder producenten og har du eventuelt et model nummer på omformeren?

Kommentar
Fra : fyrpoul

Dato : 13-08-11 20:47

Til Skruen: Mærke og model står øverst i mit spørgsmål.

Sådan som den bruges i det apparat jeg har fået, så er der bare en drejemodstand som styrer omdrejningstallet på motoren. Men jeg tror (ud fra data opgivet på hjemmesiden for Combivert) at man kan regulere opstart- og bremsetid, indsætte tidsforsinkelser og meget mere.
Det kunne se ud som man skal have et særligt betjeningspanel for at gøre dette, og jeg vil gerne høre fra nogen som har arbejdet med Combiverts "begyndermodel" (Basic), som den jeg har fået fat i.
Hilsen, fyrpoul

Godkendelse af svar
Fra : fyrpoul

Dato : 13-08-11 20:51

Tak for svaret Skruen. Mit spørgsmål er egentlig om nogen har en manual til apparatet (nærmere detaljer om fabrikat står i titlen).