/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ang. Microsoft outlook.
Fra : fa.dk
Vist : 1312 gange
100 point
Dato : 11-08-11 12:53

Mit outlook 2007 er blevet ødelagt - tror det er sket ved nedlukning af min bærbare; den blev for varm.
Jeg har prøvet via TDC´s hotline, der virkelig har forsøgt at hjælpe, men ikke kan og henviste til Microsoft, der heller ikke kunne; den var for beskadiget.
"- modtager' rapporterede en fejl (0x80040600) : 'Ukendt fejl 0x80040600'" får jeg at vide.
- Jeg har prøvet med en ny manuel opsætning af outlook.
- Jeg har prøvet at downloade Outlook 2007 igen.
uden success.

Jeg vovede ikke forinden at slette det gamle outlook, der er en del af en officepakke,
da kontakter m.m. jo ligger der.
Kan man i det hele taget slette bare en del af officepakken - og downloade den ene del igen?

Det er lykkedes mig at eksportere hele mappen med kontakter, så den ligger på computeren i et worddokument.
Jeg bruger i mellemtiden outlook express; det lykkede mig dog ikke at importere kontakterne ind på express.

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg får min outlook til at fungere igen?

Mvh. Frank

PS: min blæser og køler er blevet renset.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-08-11 13:29

prøv at sætte cdén i og se hvad der sker

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-08-11 13:48

kør en repair med office cd

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-08-11 14:44

Køre du vista eller XP? Har du prøvet og reparere .pst filen?

Kommentar
Fra : fa.dk

Dato : 11-08-11 16:11

kører XP...
ja, det har jeg forsøgt....det kan jeg ikke....den er for beskadiget sagde de på Microsoft

....I stedet prøver jeg at slå mig til tåls med outlook express.
Jeg har fået lavet en sikkerhedskopi af kontakterne...ligger både som et worddokument pænt sorteret - og som et excel
og kan også importere excel-delen til outlook express...men jeg kan ikke der få dem sorteret på en brugbar måde...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-08-11 17:11

denne har reddet mange outlook (Scanpst.exe)

følg guiden her

http://support.microsoft.com/kb/287497

repartions filen ligger som regel her
C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1030\scanpst.exe

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-08-11 17:20

Du skal finde din .pst fil. Måske er der flere filer, det afhænger afhvordan din outlook var organiseret. Pst filerne indeholder alle dine , mail , kontakter, kalender og noter i et databaseformat.
Når du har kopieret pst filerne og get kopierne på et sikker sted , kan du gå i gang med at slette dine outlook filer og registereinger. Derefter geninstalleres outlook og pstfilerne kopieres ind i stedet for de nye, som dannes. Så har du dine datatilbage, hvis altså pstfilerne ikke også er for ødelagte.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-08-11 19:18

Citat
Måske er der flere filer, det afhænger afhvordan din outlook var organiseret.

Der er altid kun en.

Prøv og følg denne her guide:
http://support.microsoft.com/kb/814441/da

Kommentar
Fra : fa.dk

Dato : 11-08-11 22:58

dk skriver: "denne har reddet mange outlook (Scanpst.exe) "
Den har jeg tidligere prøvet uden succes.

Det ser fornuftigt ud, hvad webnoob anbefaler,
men jeg kan kun komme til:

Trin 2: Find .pst-filen i Outlook
Klik på Start, og klik derefter på Kør.
Skriv kontrol i feltet Åbn, og tryk derefter på Enter.
...det vil ikke åbne med "kontrol" i feltet "åbn": "Windows kan ikke finde kontrol" står der.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-08-11 09:37

Det er bare for at få dig ind i kontrolpanelet. Gå ind i kontrolpanelet og fortsæt med trin 2c

Kommentar
Fra : fa.dk

Dato : 12-08-11 14:09

i kontrolpanelet kan jeg godt finde brugerkonti, men der står nu ikke noget om hver post eller datafiler...søger jeg på "post" kommer der et hav af muligheder, men ikke nogen der umiddelbart leder mig til datafiler..../private mapper...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-08-11 14:26

Du læser ikke hvad der står, tror du har set det med du læser det ikke. Det er 2 måder kontrolpanelet kan vises på, den ene er i kategorier den anden er i klassisk visning.

Du har helt sikker klassisk visning og der skal du bare finde et ikon der hedder POST og så skal du fortsætte ved punkt 2d.

Kommentar
Fra : fa.dk

Dato : 12-08-11 15:20

Jamen det er bare helt fantastisk...den reparerede fejlen...så du kunne hjælpe mig med noget hverken TDC eller microsoft kunne. Tusind tak!
Så jeg nu kan modtage...den rapporterer dog nu denne fejl ang. afsendelse. Ved du også hvordan man reparerer den?

rapporterede en fejl (0x800CCC78) : 'Meddelelser kunne ikke sendes. Kontroller e-mail-adressen under egenskaber for din konto. Serveren svarede: '

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 12-08-11 15:26

Det er jo det jeg altid har sagt, "I know this shit"

Hvis du har nogle mails liggende i din udbakke, så slet dem og send dem igen. Du kan evt. prøve og flytte dem over i kladder og sende dem igen.

Kommentar
Fra : fa.dk

Dato : 12-08-11 15:27

den sidstnævnte fejl har jeg selv fundet ud af at reparere...
stort tak til webnoob....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-08-11 15:28

Det var så lidt. Det er jo det jeg er her for.

Godkendelse af svar
Fra : fa.dk

Dato : 12-08-11 15:46

Tusind tak for hjælpen!