/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
iTunes og Linux
Fra : miniclaus
Vist : 720 gange
300 point
Dato : 11-08-11 11:34

Hjælper en veninde med en "gammel" puter der kører Vista og der er en del problemer, langsom, "låser" en gang imellem osv
Har prøvet div renseprogrammer, som jeg har lært om herinde Hun har ikke haft lavet backup- skiver fra starten. Så har foreslået at installere Linux (Ubuntu) da jeg selv har haft gjort det med en Vista-bærbar der så kører fantastisk den dag i dag

Nu kommer spørgsmålet langt om længe Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen informationer om at kunne bruge iTunes sammen med Linux. Kan man evt installere iTunes på en ekstern harddisk og bruge det på den måde..??? For hendes iPhone er hendes et og alt...

Håber der er en der kan hjælpe..

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 310 point
Dato : 11-08-11 11:37

Du kan bruges ITunes på Linux, men der er masser af Alternativer til dette inkl. til IPOD, Iphones mm

For at kunne køre Itunes http://mediakey.dk/~cc/itunes-on-linux-ubuntu/

MEN det bedste er nok at bruge dette program http://getsongbird.com/
Som jeg bruger uden problemer på flere slags Distroer!

Godkendelse af svar
Fra : miniclaus

Dato : 16-08-11 09:36

Tak for svaret peque.