/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Golf 3 fejlfinding på vakuum central lås
Fra : Josph
Vist : 2168 gange
100 point
Dato : 10-08-11 19:43

Så er det galt med centrallåse igennem en længere periode

Højre fordør er der ingen nøglecylinder i så jeg låser i venstre side med en nøgle og begge døre og bagklap låser, nøglen kan ikke gå i bagklappen.

En morgen ville bilen ikke låse op med nøgle i venstre side, så jeg måtte brække døren op for at komme ind i bilen.

Nu vil den ikke låse eller låse op i venstre side, hverken med nøgle eller ved brug af låse pal indvendigt.

I højre side kan jeg få den til at låse alle døre ved at trykke låsepal ned, men når jeg trækker palen op igen vil den ikke låse op. Går ud og afmontere vakuumslange på vakuumpumpe, puster luft i slangen. Afmontere stikke og sætte det igen.
Så kan jeg igen låse alle døre ved at trykke højre låsepal ned igen, men ikke låse op.

Hvad er det som aktivere vakuumpumpen samt at få den til at låse op igen ?

Forslag til hvordan jeg skal gribe det an ?

Dørbeklædningen er ikke sådan lige at fjerne, måske en ved hvor der er en guide ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-08-11 19:50

Der er en kontak i de låse der kan styre centrallåsen.

Så du kan høre når vakumpumpen køre.

Systemet virker med 2 suge slange en til lås og en til åbne.

Hvis din pumpe virker og betjener låsen når den køre skal du finde årsagen til kontakten ikke får pumpen til at køre.

Men du kan også skifte vis suge i slangerne ved pumpen og se om dine låse virker som de skal.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-11 19:50

Min gamle mercedes var pumpen koplet til reservehjulet,
som dermed startede pumpen ved lavt tryk i hjulet

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 10-08-11 20:26

Hej Benjamin

Der er kun en slange til pumpen.

Kan du forklare mig lidt nærmere med hvordan kontakten ser ud ?

Hvordan får man pumpen til at give tryk for at låse op ? (alså selve pumpen kan den både suge og give tryk)

mvh Josph

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-08-11 20:37

Jeg har ikke set system med kun en slange.

Men så så suger den i den ene situation og puster i den anden.

Det kan laves enkelt med at ende streømmen til pumpe.

Kontakten må være ved et par ledninger der går op til din lås.

Du kan sikkert finde et EL diagram over bilen på nettet.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 10-08-11 20:47

Hej

Har brugt meget af eftermiddage på at finde et eldiagram men ikke lykkes.

Har du et par tip om hvor man kunne ?

Golf 3 TD 1994, 2 døre

Mvh Josph

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-08-11 21:22

kunne hvad?

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 11-08-11 11:22

Her er et diagram, hvis det kan hjælpe dig.
http://peecee.dk/upload/view/321405

Jes

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 13-08-11 12:28

Kan ikke komme videre nu

Prøvet med en anden pump, giver samme fejl

At tage dørbeklædningen af så jeg kan komme ind til kontakten på låsen, er ikke lykkes for mig, så har opgivet dette.

Jeg har samme resultat i begge døre, kan låse men ikke låse op, så tror ikke det er swits i døre

Bagklappen, låsen kan ikke bruges, men har taget stikket af. Der gå 2 ledninger til en med 12V, hvis jeg sætter den til stel sker der ikke noget.

Så mangler lidt forståelse omkring det signal der skal aktivere låsen

12 polet stik går til vakuumpumpen, viller gerne have en tegning der viser hvad det er for signaler der er ?

Kan se der går 3 ledninger til hver dørlås og 2 til bagklappen

Hvorfor kun 2 til bagklappen ?

Golf 3 TD fra 94

Mvh Josph