/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Kakadue
Fra : miejoey
Vist : 354 gange
50 point
Dato : 10-08-11 14:08

Jeg har en kakadue på 1 år og hun er skøn og dejlig . Håndopmadet og unik .

Da jeg købte hende hørte jeg at man ikke måtte putte tæppe over hende når hun skulle sove , og nu har jeg hørt jeg skal ?

Skal papegøjer have tæppe over buret om aftenen når de skal sove ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-08-11 17:00

Min veninde havde også en kakadue som hun havde haft fra den var meget lille, og hun lagde et tæppe over buret om natten så den ikke skulle forstyrres. Det tog den bestemt ikke skade af.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 10-08-11 22:36

den må gerne vide at det er nu den skal sove, vi har haft en i 25 år, og det gik helt fint :))
Held og lykke med den

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-08-11 10:31

skal og skal....hmm?

Der er mange, der lægger et tæppe over buret, når det bliver aften. Fuglen bliver mere rolig, og "går i seng".
Jeg har haft fugle, hvor jeg lagde tæppe over, men jeg har også haft fugle, som ikke brød sig om det. Den sidste, jeg havde, skræppede arrigt, hvis man lagde et tæppe henover, så det glemte vi straks igen. Den levede nu et lykkeligt liv alligevel (så lykkeligt, man kan, når man bor i fangeskab )

prøv og se, hvordan din fugl reagerer - og vurder så selv.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 11-08-11 21:34

Det er rigtigt nok at de kan brokke sig i starten, det går hurtigt over, ingen siger de skal , men tror mig at ingen gider høre på den skræppe før tid :)) og helst ikke før det er morgen. Vores sagde ikke noget før tæppet blev taget af, og det er jo ikke fordi de har en lav tone :))