/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Opfindelse
Fra : alimak
Vist : 597 gange
200 point
Dato : 10-08-11 11:45

Jeg har en ide til en opfindelse. Det er en elektronisk dims, som jeg ikke kan lave selv. Er der nogen der har en ide på hvad jeg skal gøre for og få vide om det er en god ide osv.Hvis jeg henvender mig til en opfinder så har jeg ingen garanti for at han siger at "jeg synes dette er en dårlig ide" og så udvikler han dimsen og sælger den selv. Hvad gør jeg?
alimak

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-08-11 12:05

- du kan få hjælp her: http://www.dkpto.dk/

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-08-11 12:07

du skal kontakte teknologisk institut. de ved alt om den slags og de kan også hjæle dig med det videre forløb. du kan få hjælp til produktudvikling, markedsføring osv.
det er ikke gratis, men det er ekspertise aldrig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-08-11 12:39

Inden du viser din ide frem til nogen, skal du få dem til at underskrive en fortroligheds aftale,
teknologisk er et godt sted at starte, men der er andre...

Da jeg var på Danfoss fik vi jævnligt opfinder tilbud,
og jeg har været med til at bedømme flere.

Nu er elektronik ikke lige min stærke side,
men jeg kender mange på Danfoss, der ville kunne vurdere din opfindelse...