/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Problemer med Wireless AGK router ?
Fra : bennymanden
Vist : 3633 gange
200 point
Dato : 09-08-11 22:14

Hej allesammen.
Jeg prøvede i dag at hjælpe en ven med at få hans ny router på nettet.
Det er en AGK Wireless 11n router - 2 x 2 MIMO Technology - model: 10469
Han har købt den i Aldi her forleden.
Vi tilsluttede strøm fra medfølgende adapter og kablet fra hans modem til WAN porten bag på routeren og så et kabel fra routeren (en af LAN portene) til hans PC - herefter prøvede vi at følge Quick guiden med konfiguration af software, men det lykkedes overhoved ikke at komme på nettet ?
Er her nogen som kender routeren eller kan give et tip om hvad vi skal gøre ?
Jeg har lovet ham at spørge her på sitet og prøve igen i morgen - jeg kan ud over det nævnte fortælle, at han for nylig er gået over til Fibernet og har et modem siddende, som er leveret fra dem - han har også tilsluttet internettelefon (fastnet) som heller ikke virker.
Hvis vi sætter stikket fra modem direkte bag i PC´en så kommer han godt nok på nettet.
håber nogen kan give et godt råd, evt. at nogen kender produktet.
på forhånd tak
Bennymanden

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-08-11 23:14

I skal ringe til dem der leverer internettet, måske skal routeren have et fast IP nummer (det skulle min) og måske er den router ikke kombatibel med den router der bruges af fibernettet. Det kan i få at vide hos dem som leverer internettet.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 200 point
Dato : 10-08-11 07:18

jeg kender den
start med at resette den. til fab instillinger.
og så start det hele op så burde du kunne komme på nettet.
så skal du bare ind og opsætte sikkerhed i trådløs i routeren.
men det er ikke den bedste router lidt for billig.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-08-11 09:53

Routerens standard IP fra ny er 192.168.1.1, hvis du indtaster den i browseren, når der er strøm på routeren og et kabel fra routeren til computeren og fra modem til routeren, så burde I kunne komme ind i routeren og konfigurere den.

Hvem er din vens ISP?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-08-11 09:56

hej webnoob
i Quickstart-guiden skriver de at standard IP-adresse er: 192.168.1.254
og standard IP subnetmaske er: 255.255.255.0

hvd mener du med min vens ISP ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-08-11 10:46

Ja ok, min fejl jeg har læst forkert i den guide jeg har fundet. Det er rigtigt du skal skrive 192.168.1.254.

ISP = Internet Service Provider (Internet udbyder)

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-08-11 13:52

Citat
men det er ikke den bedste router lidt for billig.

det tyder på du har ret edison, så jeg siger tak til alle - også webnoob - mange tak.

Min ven har været ude at købe en anden router i dag, det er en CISCO Linksys E 1000, og den
virkede med det samme - no problemos .....

edison får poængerne for den første som sagde fra overfor produktet

god dag til alle, trods regnvejret

mvh

Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 11-08-11 13:53

Tak for svaret edison.