/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Support søges
Fra : bjarnebr
Vist : 1186 gange
100 point
Dato : 09-08-11 17:37

En af mine venner, der bor i København søger hjælp til opsætning af gmail i Windows Live mail jeg har forgæves søgt at genoprette hans konto, efter at hans stedsøn fra spanien her været på besøg og har lavet et eller andet kan han ikke længere sende og modtage mail.
Hvem kender en der kan komme hjem til ham og give support så han kan bruge Windows Live mail både i Danmark og Sverige.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-08-11 18:00

han kan da bare oprette en ny konto,
enten i live mail,.. gmail, jubii mail yahoo mail, osv... der er nok at tage af,

hvis du/han ikke kan finde ud af dét,.. kan du få hjælp her,

ops,.. nej nu kommer @teil og siger : læs dog brugsvejledningen ...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-08-11 18:07

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-11 18:08

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-08-11 18:15

Citat
ops,.. nej nu kommer @teil og siger : læs dog brugsvejledningen

Det gjorde han så IKKE...han kan ikke pga. grineflip

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-08-11 18:22

Det kan I ikke være bekendt!
Der er stadig rigtig mange - især ældre mennesker - som har rigtig svært ved at tackle bare det at sende en mail. Og skal de så tillige også finde ud at at oprette en mailadresse, - er kan det være ganske uoverskueligt.
Vi bor for langt væk både fra København og Sverige, - men det sker da, at vi i vores område støder på netop pensionister, som må have hjælp af frivillige, til at komme lidt videre.
Husk på, vi er ikke alle lige heldige, at være sprunget på PC'en, da dåbsattesten var lidt mere hvid i kanten.

Ammitz

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-11 18:25

Jeg kender flere modne damer på 80 der har elegante laptops
surfer på nettet, har og bruger skype. Netbank er en smal sag for dem,
inkl. nemid.
Jeg har stor respekt for dem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-11 18:25

Griner videre

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-08-11 18:28

Jeg har respekt for alle de som har svært ved det, - men trods alt forsøger sig lidt!
Og jeg griner ikke af dem.

Ammitz

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 09-08-11 18:35

Du går ind i livemail, derefter trykker du på fanebladet konti, email.
og tilføjer mailadressen samt kode .

og i andrer i er simple røvhuller som griner af folk som søger hjælp her på kandu ...skam jer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-08-11 18:44

@Jan4100.
Citat
ops,.. nej nu kommer @teil og siger : læs dog brugsvejledningen ...

Vi "simple" "røvhuller" griner af denne bemærkning...IKKE af spørger

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-08-11 18:49

Som sagt har jeg flere gange forsøgt at genoprette deres to mailkontoer og jeg har også forsøgt at oprette en ny konto, men hver gang er der noget der går galt så vi ikke kan få forbindelse til serveren, og jeg er temmelig træt af at skulle forsøge (gratis), derfor søges en der mod betaling vil gøre det.
De kan godt gå på nettet men ikke sende og modtage mail.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-08-11 19:11

Kan de sende og modtage webmail vil gmail.com?

Det er jo rart at vide om der er ét kontoproblem eller en opsætningsfejl på PC.

Hvis det er en opsætningsfejæ på PC kan de jo slette konto på PC og indtasten den som ny.

Så længe vi ikke ved hvad den skriver ved fejl er det ikke let.

Du kan også lade vedkommende oprette sig som bruger her på KANDU, så vedkommende selv lære at søge hjælp.

Så længe man holder "fugle unger i vingen", lære de ikke selv at søge mad...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-08-11 19:25

Der findes en masse, som tilbyder support til private. Jeg har fundet to forskellige, du eller din ven kan prøve at kontakte:

http://www.noerdit.dk/it-support/windows-hjaelp.asp

http://www.key2it.dk/default.asp-cid=57.htm

Du kan sikkert flere, hvis du googler det.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-08-11 19:26

Jeg er træt af at lege gratis supporter derfor er det eneste jeg søger et tlf. nr. på en der vil komme på besøg og ordne hans PC mod kontant betaling, jeg har forsøgt at få han til at oprette sig på Kandu, men det vil han ikke da han ikke forstår/tror på at nogen kan hjælpe ham uden at jeg sidder ved hans maskine, han er samtidig den type der ikke forstår at det ikke bare virker, for det gjorde det jo da han købte lortet (hans udtryk), f.eks. har jeg måtte sætte maskinen til at opdatere automatisk uden at spørge for ellers ville han sige "det er ikke noget jeg har bedt om" og så sige nej.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-08-11 19:33

Har du husket at aktivere POP på gmail, skal gøres på web
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&answer=86382

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-08-11 19:35
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-08-11 19:35

Nu har jeg i hvert fald sendt dig to kontakter, så lad ham ringe til én af dem!

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-08-11 20:00

Jeg håbede på at nogen kendte en der kunne komme for en pris af 200-300 kr. i timen sort

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-08-11 20:22

okay, sådan forstod jeg ikke dit spørgsmål. Jeg kan ikke anbefale nogle "sorte" supportere.

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 09-08-11 21:11

Hej Bjarnebr,

Jeg har kigget lidt på nogle af de links andre folk de har lagt ind i tråden her og jeg tror godt jeg kan hjælpe din kammerat.

Jeg bor selv i Nærum så er henholdsvis tæt på københavn, hvis det er noget du/I er interesserede i så skriv en privatbesked og så kan vi finde ud af noget.

Mvh
Alexander

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-08-11 23:10

Ellers kan jeg foreslå et kursus. Mange biblioteker laver kursus for ældre og ældrecentre gør også. Og det er gratis. Man skal bare møde op.

Jeg har undervist mange ældre, på et hold var yngste deltager 18 og den ældste 82 år. Den ældre var valgt til sekretær i en røde kors afdeling og der stod en computer. Så hun gik til det med krum hals.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-08-11 17:32

ME.alexander

Hvad siger din mor til, at du vil arbejde sort ????

Accepteret svar
Fra : ME.alexander

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-11 20:04

Ans i mine øjne så er der forskel på at arbejde sort hvor du hjælper nogen med noget du ellers burde betale skat af normalt som fx. hvis du udfører et stykke murerarbejde, alternativt kan du kalde det for professionsarbejde om du vil.

Mens det "arbejde" jeg vil udføre for bjarnebr vil jeg ikke anse for sort for det er i mine øjne blot at hjælpe en med at gøre noget som ingen andre umidelbart formår. Ved godt det stort set lyder som det samme, men ville du nægte at hjælpe en gammel kone over gaden blot fordi hun tilbyder dig penge for det?

Og ingen siger at jeg ville gøre det for pengene, husker intet om at jeg sagde at jeg skulle have pengene for det, blot at jeg ville hjælpe manden med hans problem. Hvorvidt jeg tager imod pengene kan du sådan set være ravende ligeglad med. Og det er fint at du blander dig i andres privatliv ikke også? Nej det er ej :) Lær og blande dig udenom ellers kan andre godt blive skidesure på dig :)

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 10-08-11 22:28

Tak for svaret ME.alexander.
Min kammerat har fundet frem til en i sin omgangskreds der vil hjælpe ham, og hvis han en anden gang henvender sig til mig siger jeg at det kan jeg ikke hjælpe med.

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 10-08-11 22:34

hejsa Bjarnebr

jeg er ærgerlig over at andre folk her i tråden ikke har været så venlige overfor dig og jeg synes virkelig det er skuffende den måde folk de har taget den her situation på.

Jeg håber at det vil gå bedre for ham fremover med computeren.

Du må have en god aften
Mvh
Alexander

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-11 11:09

Citat
Jeg håbede på at nogen kendte en der kunne komme for en pris af 200-300 kr. i timen sort

fra ME.alexander

Citat
Jeg bor selv i Nærum så er henholdsvis tæt på københavn, hvis det er noget du/I er interesserede i så skriv en privatbesked og så kan vi finde ud af noget.

Citat
Ans i mine øjne så er der forskel på at arbejde sort hvor du hjælper nogen med noget du ellers burde betale skat af normalt som fx. hvis du udfører et stykke murerarbejde, alternativt kan du kalde det for professionsarbejde om du vil.

For mig er der ingen forskel. Hvis man arbejder sort, så er det for at snyde SKAT, og det uanset arbejdet.

Citat
Mens det "arbejde" jeg vil udføre for bjarnebr vil jeg ikke anse for sort for det er i mine øjne blot at hjælpe en med at gøre noget som ingen andre umidelbart formår.

Citat
Hvorvidt jeg tager imod pengene kan du sådan set være ravende ligeglad med. Og det er fint at du blander dig i andres privatliv ikke også? Nej det er ej :) Lær og blande dig udenom ellers kan andre godt blive skidesure på dig :)

Jeg synes nu, at brugerne på kandu burde tænke sig ikke kun lidt, men meget om, hvad de skriver på kandu .... før de trykker på send.

Desuden har jeg ret til at kommentere spørgsmål .... der er jo ikke min skyld, at der er brugere, der ikke tænker sig om .... og skriver om deres privatliv på kandu

Nååå ja, det er jo vidensdeling

Citat
Lær og blande dig udenom ellers kan andre godt blive skidesure på dig :)

Er du i flertal ???? Udtal dig kun på egne vegne

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-08-11 11:45

Citat
Jeg synes nu, at brugerne på kandu burde tænke sig ikke kun lidt, men meget om, hvad de skriver på kandu .... før de trykker på send.

åh ja, Ans. Dét har du ret i! men husker vi det altid selv?

Der er jo ingen grund til at være nedladende overfor en ung fyr, der gerne vil hjælpe.
Citat
Hvad siger din mor til, at du vil arbejde sort ????

Det er da en nedladende bemærkning, synes jeg? Du kender da ikke hans mor, og hun blander sig vel ikke i, hvad han tilbyder. i øvrigt har fyren da ikke på noget tidspunkt skrevet noget om sort arbejde? Det står da for din egen regning.
Lad os nu opføre os pænt overfor hinanden. Vi er her vel dybest set for at hjælpe hinanden og ikke for at dømme hinanden?
God dag til dig også, Ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-11 12:24

Citat
Det er da en nedladende bemærkning, synes jeg? Du kender da ikke hans mor, og hun blander sig vel ikke i, hvad han tilbyder. i øvrigt har fyren da ikke på noget tidspunkt skrevet noget om sort arbejde?

Det er jo som man opfatter en bemærkning som denne

Citat
Jeg bor selv i Nærum så er henholdsvis tæt på københavn, hvis det er noget du/I er interesserede i så skriv en privatbesked og så kan vi finde ud af noget.

Og den bemærkning kom først efter at bjarnebr havde skrevet

Citat
Jeg håbede på at nogen kendte en der kunne komme for en pris af 200-300 kr. i timen sort

Jeg behøver vel heller ikke kende hans mor. Men Me.alexander er 17 år, så det kunne jo være, at hans mor havde lidt kendskab til, hvad han foretager sig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-11 12:26

Før der kommer bemærkninger om Alexanders alder, så var det 17 år, der i går var beskrevet i profilen.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-08-11 12:55

Citat
Jeg behøver vel heller ikke kende hans mor. Men Me.alexander er 17 år, så det kunne jo være, at hans mor havde lidt kendskab til, hvad han foretager sig.

Øhh, hvorfor lige hans mor? Hans far har vel også et ansvar?
Du har vist ikke selv børn? Der er da ingen af os, der sidder og kigger vores børn over skulderen, for at se, hvad de skriver på Kandu?

Lad ham nu være - der er ingen grund til mobning - vi er vel voksne mennesker, eller hvad ans?

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 14-08-11 22:31

Ans, jeg må desværre meddele at ja, jeg fjernede min profil tekst da den ikke er holdt up to date og jeg desværre ikke bruger hele min voksne levetid på at holde øje med folk på et forum som er til for at hjælpe folk, frem for at bruge det til at holde øje med folk :)

Hav en fortsat god regntid :)