/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kreidler 1,2 vil ikke starte.
Fra : YourNameHere
Vist : 285 gange
20 point
Dato : 09-08-11 17:18

Hej. Jeg har en kreidler 1,2 der ikke gider starte. - Efter at jeg allerede har haft den startet!
Platinerne står som de skal, der er gnist, strømmen fungerer, kondensatoren fungerer og karburatoren har været skiftet (skiftet fordi strålespidsen ikke kunne skrues i bund på den anden).

HVAD KAN JEG GØRE?

Jeg kan kun give 20 point, idet jeg ikke har flere. :(

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 09-08-11 17:32

Hej

Bliver tændrøret vådt, altså kommer der benzin til motoren ?

Dit tændrør kan være defekt, d.v.s. at det sagtens kan lave gnister når det er ude, men ikke når det er monteret og udsat for kompression..

Det kan også være manglende kompression p.gr. a. slidt cylinder eller stempelringe , evt. hul i stemplet, utæthed ved topstykket..

Mvh Finn

Kommentar
Fra : YourNameHere

Dato : 09-08-11 17:40

Med det nuværende tændrør har vi (vi har været flere om at samle den) haft den til at køre.
Vi havde den ude på en prøvetur, og da en ny person skulle prøve den, gad den ganske enkelt ikke mere.
- Ringene har det ganske fint, faktisk er stemplet (næsten) nyt. Cylinderen ser også ganske fin ud. Kun ganske ganske lidt brugt. (tidligere ejer af knallerten har brugt tunsæt..)
Som sagt, vi har haft den til at køre, hvor den eneste forskel fra dengang til nu, er at jeg har skiftet karburatoren. Problemet med manglende kompression løste vi tidligere på måneden.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 10-08-11 16:09

Hej igen

Hvis , som du skriver, at problemet først er kommet efter udskiftning af karburatoren så check at der ikke er utætheder ved tilslutningen /pakningen. Det er en ny karburator ? juster blandingsskrue til "standard" , der er ikke ændret på gasspjældsnålens højdejustering ?

Mvh Finn

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 12-08-11 14:29

Skru tændrøret ud og hæld en skefuld ren benzin i cylinderen,så kommer den måske igang.
Du skal lukke helt op for gashåndtaget når du prøvestarter den.

Annuller spørgsmålet
Fra : YourNameHere

Dato : 23-08-11 12:58

Efter skift at karburator, og tilfældig slåen med en skruetrækker, går det nu nogenlunde ok.