/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
handel på qxl
Fra : jensviggo
Vist : 565 gange
10 point
Dato : 09-08-11 16:12

Jeg har været på qxl for at købe en genstand, fandt genstanden og bød på den, jeg bekræftede, men straks var der en der bød 1 kr højere, der gik et 2 sekunder så var buddet højere end mit, er det muligt at sætte en funktion til, så man altid er f.eks en krone højere

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-11 16:15

ja byd en million

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-11 16:16

Citat
Ubesvarede 3
- Besvarede 129
- Annullerede 88
- Slettede 1
Ialt 221

Læs dog vejledningen på QXL

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 20 point
Dato : 09-08-11 16:22

Dette er taget fra qxl's hjemmeside under

"Sådan opretter du en auktion"

Bestem din pris og forsendelsesbetingelser
Salgsmetode og angivelse af pris - startpris og mindstepris
Nu skal du vælge „Auktion“ eller „Fastpris“. Du kan faktisk kombinere en normal auktion med KØB NU,
så eventuelle købere kan vælge at købe varen med det samme i stedet for at vente på auktionen slutning.
Vælger du Fastpris, er varen til salg på almindelig vis med den pris, du fastsætter.

Du skal også fastsætte en startpris og eventuelt angive en mindstepris. Startpris er den pris, auktionen starter på
– det kan tit betale sig at lokke med en lav startpris. Mindsteprisen er den laveste pris, du vil sælge din vare for,
og skal være højere end startprisen. Husk, at du kan nedsætte mindsteprisen, mens auktionen løber,
hvis du synes, at du har fået sat den for højt. Du kan læse mere om mindsteprisen - Klik her

Budforøgelse
Her kan du efterfølgende vælge imellem „forøgelse bestemmes af systemet“ eller „fast forøgelse“. Hvis du lader systemet bestemme, stiger forøgelsesspringet i takt med buddene. Ved valg af fast forøgelse, sætter du selv et niveau og forøgelsen af buddene er fast, uanset hvor høje buddene er.

Bestemmer systemet, forhøjes buddene i denne takt:

Budpris interval (kr)   Budforøgelse (kr)
1,00 - 9,99   1 kr.
10,00 - 29,99   2 kr
30,00 - 99,99   5 kr
100,00 - 499,99   10 kr
500,00 - 2999,99   20 kr
3000,00 - 4999,99   25 kr
5000,00 - 9999,99   50 kr
10000,00 - 29999,99   100 kr
30000,00 - 149999,99   250 kr
150000,00+   500 kr.

Du kan læse mere her: http://hjaelp.qxl.dk/sadan_opretter_du_en_auktion

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 09-08-11 16:27

Hvorfor spør du, når du alligevel annullerer dit spørgsmål, KLAPHAT.

Spørgsmål
- Ubesvarede   3
- Besvarede   129
- Annullerede   88
- Slettede   1
Ialt   221

Læs dog reglerne på QXL, hvis du kan læse.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-11 16:50

torsken gider åbenbart ikke selv læse på QXL

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 09-08-11 17:30

Tak for svaret pifo. meget præcist

jensviggo

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-08-11 17:40

velbekomme JensViggo

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 10-08-11 00:42

Hejsa Dit spørgsmål går jo på, hvorfor der så hurtigt kommer et bud højre end dit bud, det er fordi at en anden byder har sat autobud på genstanden, det kan du også gøre ved at rette på beløbet der står i "bud" rubrikken. Hvis der feks . står 10 kr på næste bud, så kan du rette budet lige så højt du vil , så byder systemet for dig hvis andre byder på genstanden, lige indtil dit max. beløb er nået, du kommer aldrig til at betale dit max. beløb, hvis ingen andre overbyder dig.
Feks. i "budrubrikken" står 10 kr. du ændre til 30 kr. hvis ingen anden byder og du vinder auktionen betaler du stadig kun 10 kr. for genstanden hvis en anden byder så er du højst bydene indtil dine 30 kr. er overbudt .
Rigtig god fornøjelse på QXL . tjek også "gul&gratis" der er også mange gode ting.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-08-11 22:48

Hvis du vil have en genstand på QXL, så må du lære at gebærde dig på den rigtige måde, for at få den til den rigtige pris.
Du kan naturlig vis starte med at byde det beløb, som du finder rimligt. Så vil systemet byde for dig, indtil dit højeste bud bliver overskredet.
Alt for mange uerfarrende, bliver ved med at byde over de andre, for at få den udbudte vare. - Det er både dumt og vandvittigt. Det eneste der opnås, er at varen nemt går hend og bliver for dyr.
Nøjs med at byde én gang, så du er med i auktionen, og lad så tåberne byde videre. Hold så øje med auktionens slutdato, og se hvor prisniveauet ligger. Byd så inden for det sidste minut med et beløb du vil give, og håbe på, at de andre er uopmærksomme i denne sidste stund.
Ved at blive ved med at byde, er du selv med til at løfte prisniveauet.

Jeg bruger selv denne taktik, og har vundet mange auktioner til en fornuftig pris!