/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Børne-Spil som virkede for 1 år siden...
Fra : Ammitz
Vist : 784 gange
50 point
Dato : 21-11-01 21:18

Jeg har en lidt ældre PC, som kun bruges af børn til småspil.
Enkelte af disse spil, som virkede for ca. 1 år siden på denne maskine, laver lige pludselig en masse flimmer hen over skærmen, - og nogle går helt i stå, kort efter at man er begyndt at spille. Maskinen er: Intel Bundkort 1430 VX / 125 mhz Pentium / 1 HD 1,2 GB hvorpå Win 98 og programmer ligger / 1 HD som er delt til 4 pers. / 64 MB Ram / 48X CD-Rom drev Aopen.
Er der nogen, som kan give en idé til at finde fejlen, - Alt er tjekket med Norton Utilities muligheder for tjek, - uden at nogen fejl er fundet.
Som sagt har maskinen kørt disse ca. 1 - 2 år gl. spil før, - bl.a. de aller-første HUGO-spil vi købte og Magnus og Myggen, - men vil nu ikke arte sig mere.

Med venlig hilsen
Ammitz

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 21-11-01 21:30

Hej

Jeg ville da først og fremmest foreslå dig at opdatere dit Grafikkort. Du kunne samtidig installere den sidste nye DirectX8,1 her:http://www.zdnet.com/downloads/stories/info/0,10615,93504,00.html

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 21-11-01 21:37

PS: Går ud fra, at maskinen er blevet kørt med Diskdefrakmentering. Samt at der er plads nok på HD.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-11-01 21:48

Hej Parkeness!
Ja, sidste DirectX8,1 er den opdateret med og Diskfragmentering er også kørt. Harddisken er ryddet op og tilsyneladende er der ca. 13 GB friplads på 20 GB disken.
Grafikkortet er det samme, som sad i sidste efterår, - men jeg ser lige på det engang i morgen.

M.v.h. Ammitz

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-11-01 22:51

Hej Ammitz
ved mange af de gamle spil skal farverne være sat til 256farver for at man kan spille dem,ellers kommer der nogle mærkelige flimrende billeder frem på skærmen,skal ændres i egenskaber for skærm.
har du prøvet at slette dine spil og instalerer dem igen?det er mange gange det hjælper
MVH Brian

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-11-01 23:19

Til Brian
Skærmen er sat til mange farver 16 bit, - så det vil jeg også lige se på i morgen, - men det mener jeg faktisk at den hele tiden har stået på, - og f.eks. HUGO kan jeg sagtens køre på min arbejdsmaskine, hvor jeg kører Ægte farver 32 bit, - og det er ham som både flimrer mest og går i stå.

Hilsen
Ammitz

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 21-11-01 23:42

Hej igen Ammitz
hvis overstående råd ikke hjælper,kan du prøve at instalerer din windows igen,bare instalerer den oven i den gamle og når du så kommer dertil hvor windows spørger om du vil gemme systemfiler,siger du bare nej,alså bare i med din windows og find den der hedder install eller setup så kører det bare,det er mange gange at det hjælper at instalerer den igen,for så ligger den de filer ind som måtte mangle,jeg gør det selv en gang imellem.
Men inden du gør det,gå så lige om i dit kontrolpanel under tilføj og fjern og slette hugo og ham der magnus med myggen først,så tror jeg du vil få dem til at køre igen
MVH og held og lykke Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-11-01 23:44

Hej

Det kan være fordi du har været ude og ændre i egenskaber for skærm.
Højreklik på "wallpaper" - egenskaber - indstillinger og tjek farver og
skærmområde i pixel.... Det er måske der problemet skal løses.....

hilsen

Andy

"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:LTTK7.275$XB1.39793@news000.worldonline.dk...
> Jeg har en lidt ældre PC, som kun bruges af børn til småspil.
> Enkelte af disse spil, som virkede for ca. 1 år siden på denne maskine,
> laver lige pludselig en masse flimmer hen over skærmen, - og nogle går
> helt i stå, kort efter at man er begyndt at spille. Maskinen er: Intel
> Bundkort 1430 VX / 125 mhz Pentium / 1 HD 1,2 GB hvorpå Win 98 og
> programmer ligger / 1 HD som er delt til 4 pers. / 64 MB Ram / 48X
> CD-Rom drev Aopen.
> Er der nogen, som kan give en idé til at finde fejlen, - Alt er tjekket
> med Norton Utilities muligheder for tjek, - uden at nogen fejl er
> fundet.
> Som sagt har maskinen kørt disse ca. 1 - 2 år gl. spil før, - bl.a. de
> aller-første HUGO-spil vi købte og Magnus og Myggen, - men vil nu ikke
> arte sig mere.
>
> Med venlig hilsen
> Ammitz
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : movingrok

Dato : 22-11-01 00:02

Kan det være p.g.a. at spillet er beregnet til win95. Hvad gør man hvis install.exe siger at det kun kører under win95 og ikke 98??

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-11-01 00:14

Til movingrok
Min Søn har både haft Win98 og WinME installeret på sin Pc,--der har ikke været problemer med at køre hans versioner af ovennævnte Spil.
Hvis install.exe giver den besked ,---ja så skal det vist være meget ældre spil,-det plejejede man mange gange at skulle ud i DOS for at starte et spil.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-11-01 00:15

Hej @ndersson
Det råd er jo lige blevet foreslået til Ammitz som vil kikke på det imorgen
Til movingrok
Ammitz siger at det har virket på windows 98
til dit spørgsmål-Hvad gør man hvis install.exe siger at det kun kører under win95 og ikke 98??
Ja så kan den kun kører i 95,men mange af de der gamle spil kører udmærket i win98
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-11-01 00:16

PS:>> der plejede <<

Kommentar
Fra : gronvald

Dato : 22-11-01 11:40

Mange gange er der kun format C:/ tilbage,det er også en god ide engang imellem da
hastigheden stiger,og husk så lige at installere nye drivere når du er igang.
Hilsen Peter

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 25-11-01 21:26

Diverse forslag er nu gennemprøvet, uden noget positivt resultat, - undtagen format C.

Format C el. F, går jeg kun til, hvis alle andre muligheder er afprøvet, - så jeg prøver lige at spørge rundt i andre kredse, - for måske ? Ja, ikke sandt, hvem ved?

Men stadig, - får een af jer en lys idé, - så er jeg meget interesseret ien kommentar.

Ammitz