/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
laseroperationer på begge øjne
Fra : Disi
Vist : 1321 gange
50 point
Dato : 09-08-11 08:45

Hejsa! Har nogen her på siden haft gode/dårlige oplevelser med laseroperationer på begge øjne? Her menes primært med laseroperationer.
Jeg er så træt af at have briller. Giver danmark tilskud ? det går de jo når man skal have nye briller

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-08-11 08:58

Jeg har ikke selv fået foretaget en laseroperation, men efterhånden har jeg mødt rigtig mange, der har. Alle med fantastiske resultater. Da jeg hørte om det første gang var for ca. 14 år siden, hvor jeg havde en kollega, der fik foretaget operation på ét øje ad gangen. Hun skulle så gå med klap for øjet i nogen tid efter.
I dag er det anderledes. Nu får man opereret begge øjne på samme tid, og synet er bedre allerede, når du rejser dig op. En nær bekendt af mig har lige fået foretaget operationen, og hun skrev på FB allerede et par timer efter, hvor fantastisk det var. En anden god ven mødte jeg for et par uger siden. Jeg syntes, der var noget forandret ved ham, og han fortalte glad, at han var blevet opereret og nu så perfekt uden briller. Det er ikke alle, der kan undvære brillerne helt, men mange kan.
Jeg har ikke hørt om dårlige oplevelser, men de findes sikkert.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-08-11 09:08

Læs om Tilskud fra Danmark her:

http://www.sygeforsikring.dk/Default.aspx?ID=326

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-11 09:11

Citat
Giver danmark tilskud ?

Tidligere skulle det være mere end + -6 - dette er vist rettet nu til + - 8

Så det skal være slemt før der kan opnåes tilskud....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-11 09:57

Refi, det du skriver der, må være tilskuddet fra den offentlige sygesikring, og ikke Fortsættelsessygekassen "danmark" som Pifo linker til??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-11 11:35

Nope

Citat
Operationer, du ikke kan få tilskud til
synskorrigerende operationer samt linseimplantationer ved øjenstyrker under ± 6 dioptrier

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-08-11 11:49

Citat
synskorrigerende operationer samt linseimplantationer ved øjenstyrker under ± 6 dioptrier
operation for bygningsfejl, hvor bygningsfejlen er mindre end 3 dioptrier
synskorrigerende operation, hvor forskellen i synsstyrken er mindre end 3 dioptrier

Sådan står der direkte på Danmarks hjemmeside. Ovenstående kan man ikke få tilskud til.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-11 12:17

Får man lidt grå stær med i behandlingen
er Danmark med igen

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 09-08-11 13:02

nu skriver du ikke om du er nærsynet eller langsynet. Jeg hørte i tv, at klinikkerne fortier, at laseroperation for langsyn giver dårligere resultater end laseroperationer for nærsyn.

Accepteret svar
Fra : sfl17

Modtaget 50 point
Dato : 09-08-11 16:15

Det kan fås rigtig billigt i Nordsverige på ordentlige kllinikker.
Bare et tip :)

Undersøgte sagen for et par år siden, men har ikke selv fået taget mig sammen. Endnu

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-11 16:18

Og rejse med ophold til nordsverige koster ikke noget

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 10-08-11 10:41

Tak for svaret sfl17.