/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
deaktivere Messenger?
Fra : ingelein
Vist : 828 gange
50 point
Dato : 08-08-11 19:37

Hej
Børnebørnene må gerne bruge farfars bærbare, men da de kun kommer hos os et par gange om måneden er farfar træt af altid at skulle lukke for Messenger live.

Jeg har prøvet at finde en "deaktivere" mulighed uden held.

Systemet er Win 7.

Håber på hjælp fra en af Jer kompetente.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-08-11 19:53

du logger da bare af - ellers forstår jeg ikke hvad du mener. Jeg logger kun på når jeg vil. Så logger jeg af igen.

På samme måde som man kan indikere om man er tilstede eller optaget osv. er der også en mulighed for at logge af.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-08-11 20:07

Hej smuller54
Min gemal er bare træt af at han hver gang han åbner pc'en skal logge af på et program, han slet ikke bruger. Messenger live popper op straks efter åbningen - og det er det han vil af med i det daglige.

Så det skal midlertidig bare være helt væk indtil børnebørnene igen vil bruge det.
mvh
Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-08-11 20:09

tror spørger mener, stoppe messenger i at starte sammen med windows. Dette gøres enten inde i messengers indstillinger eller også gøres det i msconfig. Skriv msconfig i kør og vælg fanebladet start, på den side er der en liste over alle de programmer der starter sammen med windows, det skal du så bare finde msnmsg og fjerne fluebenet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-08-11 20:26

Du kan under indstillinger i messenger fjerne et flueben der hedder noget i retning. Starte op sammen med windows.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 50 point
Dato : 08-08-11 20:39

Når Messenger er åbent, så:

Tryk på ALT knappen (så vises menulinjen, hvis det ikke virker, så virker F10 måske)
Vælg "Indstillinger"
Vælg "Log på"
Fjern fluebenet i feltet "Kør automatisk Windows Live Messenger, når jeg logger på Windows"

Nu starter messenger ikke længere automatisk når Windows startes.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-08-11 20:54

Citat
Hej smuller54
Min gemal er bare træt af at han hver gang han åbner pc'en skal logge af på et program, han slet ikke bruger. Messenger live popper op straks efter åbningen - og det er det han vil af med i det daglige.

OK- men min er bare indstillet til at jeg skal logge på når jeg bruger den- og logge af når jeg er færdig- den popper ikke op ved åbningen, så det var også derfor jeg spurgte hvad du mente.

Men det er der nok andre der har en løsning på.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-08-11 22:07

Tak for svaret berpox.
Det var lige det, der skulle til.
Med venlig hilsen

Ingeborg

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-08-11 22:08

Tak for alle svarene.
flere af Jer var inde på det der kunne bruges - men desværre kun points til een eneste

Med venlig hilsen
Ingelein