/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Bilforsikring efter et 1 år uden bil
Fra : Neessen
Vist : 417 gange
85 point
Dato : 08-08-11 11:40

Hejsa,

jeg har haft tidligere haft en bilforsikring i 4 år, hvor jeg kørte skadesfri. Jeg afmeldte denne forsikring for lidt over 1 år siden og skal nu til at have en forsikring igen.
Men hvordan er det lige det er: tæller de 4 år jeg tidligere har haft forsikring med således jeg ikke skal starte som ny bilist og dermed højere forsikring.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-08-11 11:51

det må du spørge dit selskab om.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-08-11 11:54

Citat
tæller de 4 år jeg tidligere har haft forsikring med

ja,.. det burde de gøre,
men betingelserne / konkurrencen mellem de forskellige selskaber, ændres hele tiden,

prøv at udfylde dette skema, og få et uforbindende tilbud,
det er et af de billigste pt,.. måske dét billigste,

https://www.nykredit.dk/forsikring/forsikringberegn.do?iwID=/privat/beregningsside/forsikring/beregn/beregn.xml&u2s=XuWPlZewaVHE

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-08-11 16:45

Prøv at ringe til dit daværende forsikrings selskab, og fortæl det samme som du skriver her.
Så tror jeg at de finder dig, og giver dig samme betingelser som du havde da du sluttede.
Når du så har forsikret bilen ,er det mulighed for at bytte til et rimelige selskab bagefter .

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-08-11 09:06

Normalt vil dit tidligere selskab sætte dig ind på samme bonustrin, hvis du får bil igen inden for to år.