/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Parkering på offentlig vej
Fra : jensviggo
Vist : 1902 gange
20 point
Dato : 08-08-11 08:34

Jeg undres...................

På vejen hvor jeg bor, er der en ung mand, der har sat sin gamle bil ud på gaden. Bilen er ikke på plader, og har nu stået der i ca. 2 måneder.

Det kan da ikke være lovlig, hvad hvis der sker en ulykke, hvor bilen er indblandet.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-08-11 08:41

jo

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 08-08-11 08:48

hvis bilen befinder sig på en offentlig vej, skal den have nummerplader på.

ellers kan han få en bøde.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-08-11 08:53

Uindreg. biler må ikke p på offentlig vej. Ring til politiet, og de vil foranledige bilen fjernet på ejers regning, hvis han ikke selv fjerner den - Hvis politiet har resourser til det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-11 09:07

I Brøndby kommune er det heller ikke tilladt at have en uindregistreret bil stående på privat vej

Citat
Biler uden nummerplader

Biler uden nummerplader må ikke stilles på private eller offentlige veje.

http://www.brondby.dk/Borger/By_og_bolig_miljoe/Miljoe/Parkering%20og%20tomgang.aspx

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 08-08-11 09:51

På offentlige og offenlig tilgængelige veje skal henstillede biler have en ansvarsforsikring, og det kan de ikke have uden en nummerplade.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-08-11 11:59

Det er ikke dit problem. Du kan få store problemer med en nabo hvis han får vide at det er du der har ringet. Man læser stadig væk om folk der er blevet overfaldet og til og med dræpt. Jeg er sikker på i mange af sådanne tilfelde er det folk der har ringet og stukket en nabo eller en bekendt.Bland dig uden om,pas dine egene sager.
alimak

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-08-11 12:01

du må sikkert heller ikke stille dit gamle udslidte køleskab,.. sofa,..
eller andet affald / skrammel ude på gaden,...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-08-11 12:11

lav en kopi af dette.
http://peecee.dk/upload/view/320898

og hæft det på bilen i aften,...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-08-11 15:42

du må sikkert heller ikke stille dit gamle udslidte køleskab,.. sofa,..
eller andet affald / skrammel ude på gaden,...

Det må vi da her i byen (aftenen før der afhentes storskrald)

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-08-11 17:11

http://www.fdm.dk/parkering/offentlig-vej

http://www.kk.dk/eDoc/Teknik-%20og%20Milj%C3%B8udvalget/18-03-2009%2015.00.00/Referat/27-03-2009%2011.11.26/4410920.PDF

Læs den ovenover §123

Og tag evt kontakt med kommunen -som så kan komme og se på sagen .De har tavshedspligt .
Det kunne jo være at de " tilfældigt" kom forbi

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-08-11 18:49

Citat
Det er ikke dit problem. Du kan få store problemer med en nabo hvis han får vide at det er du der har ringet. Man læser stadig væk om folk der er blevet overfaldet og til og med dræpt. Jeg er sikker på i mange af sådanne tilfelde er det folk der har ringet og stukket en nabo eller en bekendt.Bland dig uden om,pas dine egene sager.
alimak

Hold da kæ.. en dum torsk, ikke sige sin mening, idiot.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 08-08-11 19:22

Hold da op...Den fladpandede og altid ondskabsfulde nar - teil - kommer med et indlæg på mere end et ord. Fantastisk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-08-11 19:37

kæft selv torsk

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-08-11 22:20

alimak

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 09-08-11 06:16

Citat
kæft selv torsk
Flot ortografi..Er du opvokset i Gobiørkenen

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 09-08-11 08:04

Tak for svaret Eyvind. Kort og koncist

mvh jensviggo

Kommentar
Fra : Eyvind