/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
toyota
Fra : jej123
Vist : 850 gange
100 point
Dato : 07-08-11 20:31

jeg har en Rav4 som støjer lidt fra baghjulslejerne , er det svært at skifte dem selv

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 07-08-11 20:32

Alt hvad man kan - er let!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-08-11 23:40

Jeg kender ikke lige din bilmodel.
Som oftest er der koniske rullelejer i baghjulene.
De er ret nemme at skifte. Men demontage af navet kan kræve solidt værktøj og momentnøgle for korrekt tilspænding.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-08-11 06:32

Nej det er ikke svært for mig. Men nu kender vi ikke dit kendskap til biler ,så for dig kan det være svært. Men kan du skrue og plejer at skrue på biler og har lidt praktisk sans,så er det ikke så svært.
alimak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-08-11 08:35

Støj fra baghjul kan også blot skyldes støv i tromlebremser.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-08-11 11:17

Her er princippet,.. søg selv rundt på youtube, for mere info,

http://www.youtube.com/watch?v=5rEmkYe4jvc&feature=related

Accepteret svar
Fra : Zweirad

Modtaget 50 point
Dato : 22-09-11 22:06

Hej.
Er du sikker på det er lejerne.
prøv at løfte bilen op i bag og drej hjulene rundt , det bedste var
at spinne dem om i hastighed.
lyt så om det larmer fra lejerne ( rumlen )

Kan sagtens være dæk støj, da de kan være skævslidte , ses ofte Mazda har det også.
Lejer der er defekte larmer for det meste fra lav hastighed og op.
hilsen kaj

Godkendelse af svar
Fra : jej123

Dato : 23-09-11 07:21

Tak for svaret Zweirad.

Kommentar
Fra : Zweirad

Dato : 23-09-11 22:00

Hej jej 123.
Har selv en Toyota pickup 2,4 Diesel 1989 LN85 ( 313000 km samme lejer )
så jeg tror ikke dine Rav4 lejer er defekte, så skulle kvaliteten da være blevet meget
ringere hos Toyota.
Pickup netop lige synet onsdag , 2 fejl ( pære bag og udstødning revnet )
er første gang med fejl til syn.
Hmm . Har svejset i den 1 mdr.bla. paneler , døre , inderskærm , lygtehus ,vanger
derefter PAVA dont forget ,l bedste middel mod rust efter nymonterede blikdele, det holder mindst 10 år ved korrekt efterbehandling

kaj