/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ikoner
Fra : jensviggo
Vist : 439 gange
10 point
Dato : 07-08-11 09:39

Jeg vil gerne skifte nogle ikoner på skrivebordet, så det er lidt mere overskueligt, men hvordan, jeg kan huske engang jeg fik en hel liste op, og kunne vælge, men hvor var det.....ja det er håbløst glemt

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 07-08-11 10:02

hvilket styresystem bruger du ? Windows XP, Vista eller windows 7?
da det gøres på forskellige måder i hver af dem.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 20 point
Dato : 07-08-11 10:36

Højreklik på det ikon du vil ændre, vælg Egenskaber, vælg Skift ikon
klik på Gennemse og naviger til c:\windows\system32\
find filen shell32.dll og åbn den,
vælg et ikon og klik OK og det virker på XP Vista og Win7

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 07-08-11 11:25

ok, var nu ikke sikker på at det var det der var ment...
tror mere det var ment at der skulle vises system ikoner (Denne Computer, Papirkurv, Kontrol Panel osv)

men hvis det er det som Klaudi mener, så ok, jeg misforstod spørgsmålet :)

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 10-08-11 06:04

Tak for svaret Klaudi.