/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Rørskærersæt er dette godt
Fra : Eyvind
Vist : 1484 gange
100 point
Dato : 06-08-11 19:50

Hej.
Jeg har fundet dette rørgivindskærersæt.
http://www.kesa.dk/product.asp?product=1023

Er der nogen som kender kvaliteten.

Jeg skal bruge det det til hobbybrug, og skære 1" rørgevind og evt. 11/4 ".

Ps. Jeg ved godt at eks. Rigid er proff kvalitet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-11 20:13

Jeg vender tilbage senere eller i morgen.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 06-08-11 20:23

Til hobbybrug er det uden tvivl et udmærket sæt.
Jeg købte for mange år siden et billigt sæt i det lokale byggemarked.
Det har jeg stadig og har da skåret en del gevind.Dog må jeg sige at de store bakkerne var lidt tunge at trække rundt. Men lidt ad gangen, og køre tilbage for at knække spånen ,samtidig huske at bruge skæreolie . Så skal det nok gøre sin nytte.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 110 point
Dato : 06-08-11 20:42

det ligner til forveksling det sæt jeg har.
det hedder rothenberger og jeg har haft det i snart 30 år.
det er ganske udmærket til hobbybrug.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-11 22:38

Det lyder godt, så hvis ingen direkte fraråder det sæt som også jo kan skære 5/4 " hvor et jeg har set hos Harald Nyborg kun går op til 1"

Vender tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-08-11 23:01

Hej Eyvind !
Til alm. brug er sættet udmærket til 500 -
her som de fleste andre steder får man hvad man betaler for - du skriver jo selv, at du godt ved det skal hedde Ridgid for at være proff ..... men der er flere andre som også laver værktøj, som sagtens kan bruges ......
Hvis det bare er for at skære nogle enkelte 5/4 gevind og ellers have et sæt, så man er i stand til at vride et gevind, så er det et udmærket køb til prisen -
Der er også et par tænger med, her kan du hurtigt vurdere kvaliteten, de holder nok ikke de skarpe tænder ret længe, en god rørtang koster jo det samme som hele sættet ......
hvis du ikke skal lave hele anlægget i kælderen kan du roligt investere
hav en fortsat god week-end min ven
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-11 18:29

Tak for positive svar - så det køber jeg.
Jeg skal bare lave lidt rørarbejde til vores nye vandværk, som jeg er ved at sætte op. (7 brugere)
Afgangen fra hydroforbeholder bliver lidt 5/4" og så lidt interne forbindelser i 1".

Som tidligere reparatør, var skæring af gevind og brug af fittings bare noget der fungerede.

Ps. Jeg kunne nok file de gevind i hånden..........................men det tar tid.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-11 18:32

Tak for svaret trimare46.
Citat
det ligner til forveksling det sæt jeg har.
det hedder rothenberger og jeg har haft det i snart 30 år.
det er ganske udmærket til hobbybrug.

Den køber jeg.

Også tak til Sverola og Bennyenmanden.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 07-08-11 22:42

Citat
Ps. Jeg kunne nok file de gevind i hånden..........................men det tar tid.

ja, og tid er snart noget af det mest kostbare vi har - både for samfundet og en selv ....

så køb du hellere det sæt Eyvind - så sparer du en masse tid

held og lykke med det

Kommentar
Fra : Eyvind