/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Brazilian drumming music
Fra : Toby14dk
Vist : 382 gange
55 point
Dato : 06-08-11 11:50

Davs.
Forleden var jeg i Gøteborg, hvor jeg til et 6år jubilæum deltog i en Brasilianer fest.
Der kom en masse og spillede på store trommer super fedt. Så det jeg leder efter er noget Caribien / Brasiliansk tromme musik som det der bliver spillet til karnevaler.

Ex. http://www.youtube.com/watch?v=rIagb16U0XM

Håber i kan hjælpe.

<Tobias>

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-08-11 12:19

Søge på steeldrums

I København er der et dansk Steeldrum Band
http://www.youtube.com/watch?v=483R6MEuo1I

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-08-11 12:21

Jeg skulle jo have hørt dit klip først - det er jo kun trummerne du søger...

Men så er det jo samba og karneval du skal søge på.

Der var et band i år på strøger der virklig havde øvet deres trummer. Der var alle de andre band overlegen med mange mil...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-08-11 12:22
Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 06-08-11 14:12

lige præcis som det sidste link.. Men kender du nogle band navne? For synes ikke rigtigt jeg har kunne finde nogle albums i den dur som man kunne købe.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-08-11 14:49

Jeg kender ingen Bandnavne, men jeg kan anbefale at du tager til Københavns Kareval næste år til Pinse.
Der er både noget flot at se på og noget godt larm at lægge øre til. Lydniveauet er højt, men det lyder godt.
Mvh Benjamin