/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sladre hank
Fra : Bimse1
Vist : 322 gange
50 point
Dato : 20-05-03 22:45

Når jeg er inde på en hjemmeside indtaster jeg feks.et eller andet.... juppi,netdokter mm
de ord jeg har skrevet kommer på igen hvis jeg senere er inde igen... det kan jeg ikk`li
Hvad gør jeg for at slette mine spor

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-05-03 23:11

slet oversigten: Funktioner ->Indstillinger ->Fanebladet Generelt ->Ryd oversigten (nederst)

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 20-05-03 23:18

Jeg forstår ikke dit spm.? Du kan jo (almindeligvis) ikke skrive noget på en HP, mener du evt. at man under "adresser" kan se hvilke sider du har besøgt den seneste tid osv.
for så er det nemt nok, men skriv lidt mere.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-05-03 23:32

Hej Catbody.

Det har jeg lige gjort, og genstartede endda, men det virker ikke. Den viser stadig lystigt de sider jeg har været på???

Ram

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 20-05-03 23:41

Hej

Hvis det er i adresselinien du mener, så skal du slå "Aktiver indbygget autofuldførelse' fra i
Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret

mvh

BenKvist

ps. du kan slette en linie, ved at stille dig på den, og trykke "Delete"

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-05-03 00:02

Hej ram og tak for det tilsendte.

Du gør følgende:

I menuen "Funktioner" vælger du punktet "Internetindstillinger"
Vælg fanebladet "Indhold" og klik på knappen "Autoudførelse"
Hvis du vil slette alle informationer, klikker du på knapperne "Ryd formularer" og "Ryd adgangskoder".
Klik på OK i den boks, som kommer frem.
Klik til sidst på knappen OK for at vende tilbage til Internet Explorer.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 21-05-03 00:20

Hvad er der gang i ? Bimse1/ram/Catbody... ved I hvem der er hvad, for ik' og tage Franksp med, hvilke problemer har ram?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-05-03 00:22

>lillemig. Går det for hurtigt??

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-05-03 00:24

>Frank og Catbody.

Jeg har nu prøvet begge modeller, og det er rigtigt, at i søgefeltet på f.eks. Google er disse adresser slettet. Det gælder dog ikke i selve adresselinjen. der hvor man skriver www. osvosv.dk
Her kommer de gamle adresser stadig frem.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-05-03 00:25

Lillemig

Jeg er også lidt forvirret, men blev det først rigtigt, efter jeg havde sendt "Brugsanvisningen". Det er det her med at læse teksten ordentligt inden man svarer, men mine anvisninger er gode nok, så hvis der er en der kan bruge dem, er det vel OK?

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-05-03 00:31

>Benkvist.

Det er rigtigt, men det gælder, som jeg skrev længere oppe, kun det søgefelt der er midt på Google's HP. Nu bruger jeg Google, men jeg formoder det er det samme med andre søgemaskiner.

Helt oppe foroven i selve IE, hvor man, hvis man kender den, skriver www.adressen.dk kommer de gamle adresser stadig frem??
Mystik, mystik??

Ram

Kommentar
Fra : summer

Dato : 21-05-03 08:34

Hekj ram2, jeg har for din skyld lige afprøvet Franksp's forslag, og alt er slettet - også i adresselinien og andre søgemaskiner. Alt andet ville også have undret mig.
Prøv det lige en gang mere, og gå så til Generelt, slet cookies og filer - også offline. Genstart så. Hvis du er lige vidt, må jeg give op og se i øjnene, at vist har en lidt speciel computer (krusseduller - Login/off problem)

Ha' en god dag
summer

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 21-05-03 09:52

Hey alle!

Min mening er at Franksp's indlæg d. 21-05-03 kl. 00:02 er svaret på bimses spørgsmål... Jeg prøvede at gøre som Franksp skrev, og mine adresser popper ikke længere frem...

Det var bare det

MVH Jens!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-05-03 10:02

Hey.

Nu virker det. Jeg må have været træt i går, og klikket på noget forkert.
Sikke en masse Bimse1 fik ud af sit sp. Men vi andre lærer jo af det.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Lillelotte

Dato : 25-05-03 19:36

adresselinien og på internet siderne feks.jubii,googe mm de er der næste gang igen

Kommentar
Fra : summer

Dato : 25-05-03 20:38

Lillelotte der er rigtigt, men det Bimse1 er ude efter, opnår han som beskrevet.

mvh
summer

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-05-03 23:39

Hej Bimse1

Hvad siger du? Har du prøvet at følge min "brugsanvisning"?

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 26-05-03 00:21

Hej

Det jeg efterhånden tror du søger er ikke noget du kan få i hvert fald ikke som standard i Windows og IE.

IE har en HISTORY - som den ALTID fylder noget i. Den kan minimeres men ikke slås 100% fra. Hvis den kunne det var der ikke grundlag for at sælge programmer som "Evidence Eliminator" og lignende. Kig på denne side: http://yippee.i4free.co.nz/html/win/utilities/diskcleaners.htm om der evt. var noget her du ville kunne bruge... eller
http://hem.passagen.se/pcdrivers/harddiskverktyg.html (specielt CyberClean tror jeg kunne være noget)
Jeg har dog ikke afprøvet noget af det.

Det med at slå autofuldførelse med mere fra virker kun på adresselinien, og det med at slå "formularer" og lignende virker kun når der er tale om en "ægte" formular. Og her virker det ikke engang altid.

Hvis du virkelig vil af med de ønskede data, så er det altså et UTILLITY program du skal have gang i.

Som du kan se er der en blomstrende forretning i dem. Var det muligt at indstille IE til at slette disse ting selv, så ville disse programmer selvfølgelig ikke kunne sælges...

Franksp's anvisning virker, lige til du har været rundt på en række sider igen. I særdeleshed vil man opleve at IE stadig husker data fra sider der er opbygget med ASP eller PHP og hvor genereringen af en formular er delt op på flere "program-elementer" (i php ofte bygget op via flere "include-filer") - så kan IE ikke "følge med"

mvh

BenKvist

ps.
du kan da prøve at søge via nettet. evt google:
http://www.google.com/search?num=20&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&safe=off&as_qdr=all&q=%2Beleminate+%2Btracks+%2B%22internet+explorer%22+%2Bfreeware&lr=