/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Pcén "går i stå" på nettet
Fra : Fattig
Vist : 655 gange
200 point
Dato : 06-08-11 10:33

Min computer er begyndt at være meget langsom når jeg er på nettet. CPUén bruges 100% hele tiden. Ofte er den gået i stå og jeg må afslutte via joblisten, der godt nok viser at programmet kører.

Jeg har scannet med AVG- anti virus free 2011, der ikke har fundet fejl.

Jeg har foretaget diskoprydning og diskdefragmentering uden at det har hjulpet.

Min bredbåndshastighed fra Telenor er: 8.80 m.bit ned og 0,86 m.bit op når jeg foretager hastighedstjek.

Hvad kan problemet være og hvordan kan jeg løse det.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 06-08-11 11:14

download cc cleaner, og rens din maskine
http://www.piriform.com/CCLEANER

samt dette program er også fint til at ryde op med
http://www.safer-networking.org/dk/download/index.html

og det er gratis programmer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-08-11 11:25

Har du prøvet og geninstaller driveren til dit bundkort? Er det alle sider på nettet du oplever problemet? Hvis ikke, hvilke sider oplever du det på?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-11 12:24

AVG er ikke til meget hjælp i den forbindelse.........et ordentligt købeprogram såsom Kaspersky eller Eset holder computeren ren da det ikke slipper snavs og spyware ind.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-08-11 19:26

du kan prøve med malwarebytes

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 07-08-11 16:30

tror også det er et malware problem, men som oftest kan det kun løses permanent med en formatering, for derefter så at installere et godt malware + antivirus program...
det har i min erfaring været den bedst præventive effekt

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-08-11 17:44

Tror nu også det er virus, malware eller ligende, men det kan også være en dårlig installation af flash eller java der tvinger browseren til og fryse, men når vi ikke høre fra spørger, så er det ikke til og vide.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 08-08-11 22:27

Jeg har fundet et gratis program fra et tidligere tip her på Kandu der hedder ADVANCED SYSTEM CARE, der tilsyneladende har løst mit problem. Har også været omkring RegisteryBooster-Windows internet Explore, der finder fejl, men det er et købeprogram. Er det værd at investere i ?

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 09-08-11 08:00

som skrevet tidligere er det at anskaffe sig et antivirus program og derefter tro at det løser problemet kun en midlertidig løsning, den eneste rigtige løsning ville være at finde et program (eventuelt købe program til Antivirus + malware) derefter formatere computeren og installere antivirus programmet...

på den måde er du sikker på at du ikke får bøvl med drivere/registreringsdatabase ups'ere (dvs. problemer med at enkelte programmer ikke kører som de skal)

For hvis du har Vista eller Windows 7 vil jeg virkelig fraråde dig at anskaffe dig programmer der roder rundt i registreringsdatabasen, da det i længden kun vil skabe problemer...
en frisk start er ALTID at anbefale, selvom det ikke er alle der tror på det

(Og det her kommer altså fra egen erfaring som Computer tekniker i en virksomhed der fremstiller deres egne bærbare computere, og selv servicere dem)

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 09-08-11 15:52

Kayel
Frisk start er ALTID at anbefale, det er også min vurdering. Men det er et stort og tidskrævende arbejde.

Mit styresystem er Windows XP og det har jeg tænkt mig at anvende indtil der bliver lukket for opdateringer.

Iøvrigt er der det problem at min XP version er Home Edition version 2002, når jeg sætter den i computeren får jeg meddelelsen om at den version der ligger på computeren er nyere end versionen der ligger på cdén. Som jeg forstår det vil det sige at alle opdateringer efter service Pack 2 også skal hentes.

Er der et bud på et godt antivirus + maliware program der er let at betjene (gerne på dansk).

Accepteret svar
Fra : Kayel

Modtaget 200 point
Dato : 10-08-11 07:51

Fattig,
ja... kan godt se logikken i at køre med xp indtil der ikke bliver lavet opdateringer mere, men tror faktisk også at grunden til at du har de problemer som du har, er pga. du kører XP, der er stadig ufatteligt mange sikkerhedshuller i XP som kan udnyttes, og du har jo så være offer for én af dem, mit råd er, såfremt din computer kan trække det (anskaf dig Windows 7 home premium edition) da det allerede vil være med til at lukke af for mange sikkerhedshuller (men helt afhængigt af dit nuværende system selvfølgelig)

men ja, det er korrekt forstået at fordi der er nyere versioner (servicepacks) på nettet, vil din cd se forældet ud ved nyinstallation og du skal derfor hente alle opdateringer igen, men går ud fra du hellere vil det end at betale kr 795 for den billigste version af Windows 7?

Hvis du har interesse i at skifte kan du se her: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/downloads/upgrade-advisor
om du kan køre windows 7 med din nuværende computer

og skulle købet af Windows 7 have interesse er her en hjemmeside med de billigste priser på nettet, ca: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=windows+7&sp=all&pid=660399

Du skal dog stadig nok overveje at investere i et god Antivirus program + Malware, men mht. hvilken, tør jeg dog ikke råde dig i, da jeg kun kører med de gratis (og den bedste i test ifølge readers choice = Avira AntiVir Personal med 62% af stemmerne)

håber det hjalp :)

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-08-11 09:38

prøv evt. at tage en tur ind forbi spywarefri.dk og tilmeld dit spørgsmål i forum. Husk at læse deres vejledning.

Hvis du har en pc der fungerer, så kan du jo lige hente div. programmer ned på en USB pen

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 10-08-11 16:14

Tak for svaret Kayel.
Tak for dine råd og vejledninger. Det har ihvertfald hjulpet mig af med problemet, og jeg er selv blevet opdateret. Overvejer nu at skifte til Windows 7.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-08-11 17:00

Det synes jeg så helt bestemt du skal gøre, er du i tvivl så læs denne her artikel:
http://newz.dk/sikkerhedsekspert-windows-7-er-mere-sikker-end-mac-os-x#new

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 10-08-11 19:32

det var så lidt Fattig