/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
kopiering af mail adresse
Fra : Dieter
Vist : 700 gange
200 point
Dato : 05-08-11 17:33

Hej,
hver gang jeg går på en hjemmeside og trykker på en E-mail adresse der er på hjemmesiden, får jeg følgende besked:
Handlingen kunne ikke gennemføres, da standardklienten til post ikke er installeret korrekt.

Jeg kan ikke greje, hvad der menes med det?
Nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-11 17:45

Citat
Jeg kan ikke greje, hvad der menes med det?

Du mangler Outlook

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-08-11 19:09

Du skal angive dit mail-program i "Angiv programadgang og -standarder"

eller i IE, Funktioner > Internetindstillinger, fanen programmer, angiv dit postprogram og klik Anvend og OK

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-08-11 19:29
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-11 20:40

hvilken windows version bruger du og hvilken mail client bruger du?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-08-11 21:12

Citat
Jeg kan ikke greje, hvad der menes med det?
Nogen der kan hjælpe ?

Og så kommer der en kommentar, der ligefrem FREMMER lysten

Citat
hvilken windows version bruger du og hvilken mail client bruger du?

Citat
Jeg kan ikke greje, hvad der menes med det?

Med andre ord, du skal have et MAIL - program, der ved, at du vil sende en mail
når du klikker på en knap? hvor der står KONTAKT / send MAIL
Henter du F.ks Google Notifyer, og bruger den som din MAIL = TIL UDGÅENDE SVAR
så starter Google automatisk op, når skal sende en MAIL.
DET KRÆVER SELVFØLGELIG, AT DU HAR EN GOOGLE-MAIL,,,
kan hentes gratis på
https://www.google.com/accounts/NewAccount?service=mail&continue=http://mail.google.com/mail/e-11-1f45ecc2e17df9af3f71841c7461c-0f1a0dfa66137417aa73826250433c4686f66417&type=2

Programmet til at NOTIFY dig kan henntes her

http://toolbar.google.com/gmail-helper/notifier_windows.html

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-08-11 21:17

Har du Windows Live eller Yahoo/ hotmail eller andet, så er der altid (næsten)
indbygget funktionen BRUG SOM = sæt den til at være dit (postprogram)
Ovenstående kræver også tilførelses programmer, som kan mere end NØDVENDIGT
så personligt anbefaler jeg Google, da den ikke kræver andet end BRUG SOM MAILprogram
uden en masse CHAT og andet - man ikke behøver for at sende en MAIL

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 06-08-11 10:05

Til webnoob:
Jeg bruger :
MS Outlook
Windows XP professionel / Version 2002 / Service pak 3

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-08-11 10:10

Citat
Du skal angive dit mail-program i "Angiv programadgang og -standarder"

eller i IE, Funktioner > Internetindstillinger, fanen programmer, angiv dit postprogram og klik Anvend og OK

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 06-08-11 10:15

Til Klaudi:Hvor finder jeg
"Angiv programadgang og -standarder" ?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 06-08-11 10:17

til Klaudi:
Det her
Funktioner > Internetindstillinger, fanen programmer, angiv dit postprogram og klik Anvend og OK
har jeg undersøgt og der står Outlook ! som postprogram

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-08-11 10:46

Start > Angiv programadgang og-standarder, i vinduet der åbner finder du Outlook og markere det

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 06-08-11 10:53

Hvis du har en XP installation med standard indstillingerne så finder du den i din startmenu: http://peecee.dk/upload/view/320655

Hvis ikke, så skal du den lange vej, som er: Kontrolpanel -> Internetindstillinger -> Fanebladet Programmer og så skal du ved E-mail vælge dit E-mail-program.
http://peecee.dk/upload/view/320657

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-08-11 11:15

Citat
Hvis du har en XP installation med standard indstillingerne så finder du den i din startmenu: http://peecee.dk/upload/view/320655

Hvis ikke, så skal du den lange vej, som er: Kontrolpanel -> Internetindstillinger -> Fanebladet Programmer og så skal du ved E-mail vælge dit E-mail-program.
http://peecee.dk/upload/view/320657

Det er jo skrevet op til flere gange, hva' med at læse lidt i tråd

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-08-11 11:19

Jeg har bare illuderet det med et bare screenshots.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 06-08-11 14:42

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-08-11 14:49

Ja jeg si'r squ os TAK