/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sort skærm på bærbar
Fra : Spacemus
Vist : 949 gange
100 point
Dato : 05-08-11 16:03

Min datter slukkede hendes bærbar en aften som man skal og næste dag var der sort skærm. Det er sket en enkelt gang tidligere og der blev den sat til en ekstern skærm og virkede bagefter. Men denne gang vil den ikke noget.
Man kan hører at harddisken virker så det er kun skærmen der ikke vil.
Er der nogle kloge hoveder der ved hvad det kan være og hvad vi kan gøre ved det eller er det en ny skærm/bærbar?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-11 16:08

Hvilken model er det?

Kommentar
Fra : Spacemus

Dato : 05-08-11 16:40

Undskyle. Det er en HP pavilion intertaiment

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-11 16:52

Har du prøvet og tilslutte en ekstern harddisk igen?

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 05-08-11 16:58

Hej
Så er det bundkortet det er gået i stykker. Det er et stort problem for dem der har HP da de udvikler alt for meget varme, derfor går lodningerne på bundkortet i stykker.
Det kan godt laves hvis man selv er fiks på fingerne. Men hvis der stadig er garanti er det jo ikke noget problem.

IPM

Kommentar
Fra : Spacemus

Dato : 05-08-11 17:10

Webnoob, har prøvet med en ekstern harddisk det gav ikke noget.

IPM, det lyder ikke godt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-08-11 17:11

Hvis du kan høre den starter så prøv med FN tasten og en af F1-F12 tasterne,
en af dem er til at slukke/tænde skærmen med!

Kommentar
Fra : Spacemus

Dato : 05-08-11 17:32

Jeg har lige prøvet FN + alle F1-F12 tasterne det virkede heller ikke

Accepteret svar
Fra : IPM

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-11 19:33

Hej
Her er hvordan du laver det hvis du har mod på det
Hvis du har en anden HP model kan du søge på YouTube på den model du har.
Jeg har selv lavet 5 stk for nogle af mine venner så det er ikke så svært

http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc
IPM

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-11 20:38

Citat
Webnoob, har prøvet med en ekstern harddisk det gav ikke noget.

Så er det nok dit grafik kort og det sidder på bundkortet, så du skal have et nyt bundkort.

Godkendelse af svar
Fra : Spacemus

Dato : 06-08-11 07:45

Tak for svaret IPM. Jeg vil prøve at kigge det klip igennem og se om det er noget jeg kan bruge. 1000 tak allesammen

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 06-08-11 14:37

Hej
Takker mange gange håber det llykkes for dig at lave den
Så et godt råd køb aldrig en HP

IPM