/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor døde Karen Christopher Daatter i ca
Fra : 2601
Vist : 694 gange
400 point
Dato : 05-08-11 10:09

Jeg søger efter hvor Karen Christopher Daatter født ca. 1718 i Hårslev sogn i Vester Flakkebjerg herred, Sorø amt og gift med Axel Larsen 26 okt 1749 i Hyllested Kirke, Hyllested sogn i Vester Flakkebjerg herred, Sorø amt.
Anno 1749.
Trolovede
d ? Juli Axel Larsen af Sdr Jellinge og
Karen Christopher Daatter
Copul: d. 26 October.
Hyllested Kirkebog side 31 nr. 8. Opslag 19 , 1635-1758.

Axel Larsen skulle være født omkring 1714 i Sdr Jellinge, Hårslev sogn i Vester Flakkebjerg herred, Sorø amt - MEN HVORHÅR HAN ER DØD VED JEG IKKE:

Hun skulle være død omkring 1792 - MEN HVOR OG HVORNÅR??

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-08-11 10:54

Axel hedder vist Nielsen ikke Larsen:

Karen Christopherdatter
Birth: 1718 Haarslev, Soro, Denmark
Death: 1792 Jellinge, Hssrslev, Soro, Denmark

Marriage(s)
Spouse: Axel Nielsen Marriage: 26 Oct 1749 Hyllested, Soro, Denmark

Det må da være hende...
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 05-08-11 12:24

Til svendgiversen.

Du har nok ret at det er samme person, men om han heder Larsen eller nielsen vil jeg nu se nærmere på.

MEN stor tak for hjælpen. Nu må jeg se på om jeg kan finde dem døde og datoen

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-08-11 12:40

Har du checket FT i 1787 hvor de kan være hende?

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 05-08-11 12:55

Til Bille1948.

Ja og jeg kan ikke finde dem.

Men tak for tipset.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 05-08-11 13:49

Til svendgiversen.

Jeg har nu set på det en gang til og jeg er sikker på at han heder Larsen.

Jeg får det nu til:
Anno 1749.
Trolovede
d 31 Aug Axel Larsen af Sdr Jellinge og
Karen Christopher Daatter
Copul: d. 26 October.
Hyllested Kirkebog side 31 nr. 8. Opslag 19 , 1635-1758.

De får en dreng - mener jeg - juni 1750 der bliver døbt 28 jun 1750 i Hårslev Kirke, Hårslev sogn i Vester Flakkebjerg herred, Sorø amt.
Christopher Axelsen.
Note:
Dom 5. p. Trinit døbt Axel Lauridsens søn Christopher af SønderJellinge baaren af Anne Peder Pedersens af Lorup:
Fadderne vare Peder Christophersen af Snikkerup *). Rasmus Madsen, Niels Jensen, Anne Jens Daatter alle af Sønder
Jellinge.
*) Snekkerup, Lb. Fårdrup Vester Flakkebjerg Sorø
Hårslev Kirkebog side nr. 4. Opslag 24, 1743-1814.

Her er faderen benævnt Axel Lauridsens

Jeg kan ikke finde ham død ligesom jeg heller ikke kan finde Christopher konfirmeret i tidsrummet 1763-1770 i Hårlev kirkebog.

Jeg har spurt på Landsarkivet om jeg kunne finde ham i lægdsrullerne, men hertil svarede de at det nok ikke ville være tilfeldet.
Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 400 point
Dato : 10-08-11 23:13

kandet evt være din karen?
fra dda 1787
Samtlige personer i husstanden

Sorø, Vester Flakkebjerg, Hyllested, , Søndre Jellinge Bye, , FT-1787, C5414
Karen Axels 69 Enke en Kone Indsidder og Dagleier

Hyllested Vester Flakkebjerg Sorø Hyllested 1759 1815
opslag 92
1792 karen axel
mvh
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-08-11 10:13

Sorø, Vester Flakkebjerg, Venslev, , Wændsløb Bye, , FT-1787, C5423
Christopher Axelsen 40 Gift Hosbond Bonde og Gaardbeboer
Lisbeth Hans Datter 43 Gift Kone
Lars Christophersen 13 Ugift Barn
Jens 10 Ugift Barn
Niels 5 Ugift Barn
Anne 2 Ugift Barn
Johanne Hans Datter 29 Ugift tiener
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 11-08-11 13:40

Til senta.

Først tak for din hjælp. Den FT-1787, C5423 har jeg. Jeg er nu ved at undersøge den anden FT som du har ovenfor. Den er ny for mig.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 11-08-11 14:23

Til senta.

Jeg har nu set på det og jeg vil mene at det er min. Det der undre mig er at alle hendes børn er gårdmænd dog ikke i Hyllested sogn, men i Venslev sogn. Man skulle tro at hun boede hos en af børnene på evt aftægt frem for at være 69 år gl og Indsidder og Dagleier.

Der er nok ikke noget i skiftet efter hende.

Under alle omstændigheder vil jeg sige dig tak fordi du fandt hende.

Med venlig hilsen

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 11-08-11 14:24

Tak for svaret senta.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-08-11 15:29

ja selv tak
måske et skifter efter børnene giver svar på hvorfor hun bor i hyllested.
mvh
senta