/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Driver til brænder
Fra : hightowernr1
Vist : 971 gange
100 point
Dato : 04-08-11 21:56

Jeg mangler en driver til min brænder, pludselig virker den ikke. Nogle der kan hjælpe, så jeg kan forstå det?
ATAPI DVD A DH16AASH ATA Device

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-11 22:02

Citat
pludselig virker den ikke.

er det driverfejl ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-08-11 22:04

Normalt installere windows selv driver til dvd/cd drev, så tjek om der er løse forbindelser..

Du kan os prøve at gå til Enhedshåndtering og så finde dvd drev der, højreklik på det og vælg fjern,
genstart pc, så skulle den gerne genindlæse driver til dvd

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 04-08-11 22:06

Øh, hvor finder jeg enhedshåndtering i w7? sorry

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-08-11 22:08

Start, skriv Enhedshåndtering i søg, så skulle det dukke op

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 04-08-11 22:15

Okay har jeg prøvet. højre klikkede, generalt og den skriver dette:
Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-08-11 22:18

Vælg Fjern og genstart pc

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 04-08-11 22:19

har jeg gjort, prøver lige igen så...øjeblik

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 04-08-11 22:26

tja, så har jeg prøvet 3 gange.
Jeg fjerner den...væk er den
genstarter og den er der igen med fejlmelding:

Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-08-11 22:29

Er det en bærbar? tænkte på om det er en løs forbindelse!

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 04-08-11 22:31

nix acer aspire x3300 med w7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-08-11 22:32

Så burde det være nemt at tjekke ledninger inden i kassen!

Fandt lige denne her, den kunne jo prøves inden du skiller pc
http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/da

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 04-08-11 22:41

har kørt programet, men den siger stadig der er driver problemer. æv. Ved ikke hvorforder skulle være løse forbindelser, den står da helt stille maskinen...på bordet...men okay ser på det i morgen, for har ikke pillet ved maskiner på den måde før. Men en gang skal vel være den første... ja skal nok huske at tage strømmen fra.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-08-11 22:44

Alt ka' gå i udu' det kan jo os være drevet der er gået til de evige pc-stumpers-marker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-08-11 22:45

De fåes billigt, 200,- og opefter

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 04-08-11 22:46

mmm. ser lige på det i morgen, så melder jeg tilbage. nat nat

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-08-11 22:47

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 04-08-11 23:09

Sover du? nå sad lige og kiggede på http://www.proshop.dk/
hvis nu jeg skal hente en brænder i morgen...vis ikke skittet virker.
Men igen aner jeg ikke hvad man vælger til min maskine.
Acer aspire x3300 w7 ?
kan sådanne en her mon bruges?
http://www.proshop.dk/DVD-Blu-Ray-Drev/Sony-NEC-Optiarc-AD-7263S-0B-Black-2222211.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-08-11 23:32

Hvis du køber den du har fundet så vær opmærksom på om du har SATA stik på bundkortet, det sikreste valg til en gammel computer vil være en lignende den her som har IDE tilslutning:
http://www.proshop.dk/DVD-Blu-Ray-Drev/Lite-On-IHAP122-19-2155962.html
En brænder har standard størrelse og passer i samme hul som den gamle sidder i, der er en bred data kabel med 40 huller og en strøm kabel med 4 huller der passer i det nye drev, start computeren og du er kørende igen,Windows har den nødvendige software til brænderen indbygget:
http://youtu.be/cPvm7S0Bc3A

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-11 00:42

Det ser ud som om der de nødvendige stik så du kan godt købe den du selv har fundet:
http://support.acer.com/acerpanam/desktop/2010/acer/aspire/AspireX3300/AspireX3300sp2.shtml

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-08-11 04:22

Jeg har haft brændere der er stået af efter bare et år uden at have været brugt væsentligt.

Med den pris en ny koster kan det ikke engang svare sig at begynde at bøvle med en reklamationssag.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-11 06:47
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-08-11 08:25

Citat
Prøv og køre denne fixit fra MS: http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/en-us

Den gør jo det samme som den jeg linkede til!

DVD du linker til ser rigtig nok ud men er der plads til den i kabinet, det ser ud som om at den skal sidde på højkant!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-08-11 08:29
Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 05-08-11 09:06

Citat
Ligner din pc denne?
http://peecee.dk/upload/view/320467/full

Ja, det er lige præcis denne model.
Nu har jeg åbnet pc. Blæst rent, og tjekket stik. Intet hjalp, så det er nok ny brænder der skal i? men netop fordi den står på højkant, er jeg i tvivl om hvilken.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-08-11 09:24

Citat
Ligner din pc denne?
http://peecee.dk/upload/view/320467/full

SMART PC

Sikkert lidt uden for emnet, men har du prøvet at nulstille dit drev
der er et hul på forsiden af drevet? eller det burde der være,
sæt en nål ind og tryk til det siger svagt klik

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 05-08-11 09:30

Øhh er det ikke bare til at åbne drevet? Og nej det virker ikke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-08-11 09:38

Jo det lille hul er til at åbne drevet med!

Nu du har åbnet kan du se om de ligner i facon/størrelse men det er sikkert et almindeligt drev

Hvad med forbindelsen, er det et lille firkante stik eller et bredt et?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-08-11 09:41
Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 05-08-11 09:42

@Klaudi nu har jeg pillet drevet ud, kører lige til byen med det under armen, og køber et nyt. der er vel nogle der kan hjælpe mig...håber jeg. skriver igen når det forhåbentligt virker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-08-11 09:44

Sæ'føli virker det hvis det er et nyt et

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 05-08-11 11:28

buhuuuu har sat nyt drev i....stadig samme fejl

Citat
Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-08-11 11:41

Det er squ da noget l...

Her er liste med fejlkoder, prøv at læse den under 19
http://support.microsoft.com/kb/310123/da

en mere, godt nok vista, burde være det samme til w7
Vista kode 19 Error
http://www.techtalkz.com/windows-vista/520195-vista-kode-19-error.html

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-11 11:48
Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 05-08-11 12:18

Løsning:
Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.

Og hvad fanden alt dette her betyder? Aner det ikke. Hvorfor er de der "upperfiltres og lowerfiltres" og hvorfor slette dem?

Det kostede mig godt nok et nyt drev (249kr) (som var unødvendigt)
Men så lærte jeg hvordan man udskifter dette, og så gemmer jeg bare det andet drev, får måske brug for det en anden gang.

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 05-08-11 12:19

tusind tak for hjælpen, havde sgu ikke selv fundet ud af dette
God weekend

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-08-11 12:25

Det vil sige at du fik det til at virke?

Go' weekend retur

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 05-08-11 12:36

ja, men fatter ikke pointen med at slette upperfilter og lowerfilters

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-08-11 12:43

Citat
ja, men fatter ikke pointen med at slette upperfilter og lowerfilters

Heller ik' her, men det os li'meget, bare det virker

Har du været ved at installere/afinstallere et brænderprogram, det kan have lavet problemet!

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 05-08-11 13:15

nej, det har jeg ikke, men roder meget med pcén. henter en masse på nettet, så om der har været noget skidt, aner jeg ikke? havde kørt antivirus program og anti malware samt c-cleaner. så ved ikke?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-08-11 13:37

Du kan vel os få penge retur for den du har købt, du har jo ik' brugt den!

Brug af antivirus og anti-malware burde ikke gøre noget, og ccleaner skriver ikke de 2 nøgler i regdb
så hvad det er der har gjort det er ik' nemt at vide