/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
borer hul, se igennem væg?
Fra : Cimbombom
Vist : 525 gange
80 point
Dato : 04-08-11 20:30

god aften.

hvad gør jeg hvis jeg skal borer hul i en væg, men ikke ved om der el-ledninger eller vand rør bag væggen..

er der en måde hvorpå man kan finde ud af det ?

hilsen cimbombom.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-08-11 20:36

Du kan købe detektorer til el, rør, ofte også træ, i ethvert byggemarked

http://www.bosch-do-it.dk/boptocs2-dk/Hjemmeh%C3%A5ndv%C3%A6rker/V%C3%A6rkt%C3%B8j/DK/da/hw/Detektorer/95297/index.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-11 20:39
Accepteret svar
Fra : Kayel

Modtaget 80 point
Dato : 05-08-11 06:05

de fås også ganske billigt hos harald nyborg:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9250&n=20100
men mine egne erfaringer er også at Bosch er meget bedre, og virkelig værd at investere i... især hvis du ikke, som jeg sidst ramte et stykke armeringsjern i væggen, fordi jeg ikke lige gad tjekke om der var noget inde bag og derfor måtte flytte reolen 3 cm opad i stedet :(

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 05-08-11 15:53

Man kunne jo også bruge sin logiske sans,,,,,,, hvad er der på den anden side af vægen ,,,,,,, er der det en ydrevæg med mursten isolering og mursten eller er det bare en enkelt stens væg er der bad eller køkken på den anden side ,,,,,,,, hvor stort et hul er der tale om ,,,,,,,,, kan du se nogle kontaktor i vægen som regl kommer strøm ned fra loftet ........ prøv med den logiske sans først for vi kan jo ikke se din væg som du vil lave hul i......

Bassebo....

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 05-08-11 16:00

Tak for svaret Kayel.

tak for alle de gode svar. må hellere investerer i sådan en detektor.

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 09-08-11 08:01

den bliver helt sikker besværet værd, ang. boring af huller og rykken rundt på møbler efterfølgende..
og det var skam så lidt :)