/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
internet explorer eller firefox ??
Fra : Lindaha
Vist : 821 gange
100 point
Dato : 03-08-11 17:57

Hvilke forskelle er der på disse browser? Hvad skal jeg vælge? Jeg har googlet dette men finder kun forældet sammenligninger op fra 2008/2009.

lige nu køre jeg med IE 8

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-11 18:09

Citat
Hvad skal jeg vælge?

Prøv dem alle og bestem SELV

Vi har alle forskellige kriterier for hvordan de skal virke bedst....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-08-11 18:31

Som refi siger så prøv den begge to i noget tid og oplev selv forskellen.
Du kan da godt læse en undersøgelse men hvad nytter det hvis du ikke deler samme mening.

Jeg syns helt klart at Mozilla Firefox er langt bedre end Internet Explorer.

Men nu du er igang så kunne du jo også prøve Safari og Opera og Chrome og se forskellen.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-08-11 19:08

Hvis du har en garmin GPS kan du ikke bruge explore når du skal opdaterer den.
Der skal du bruge firefox eller safari på MAC.
Ellers kender jeg ikke forskel på dem. Jeg bruger selv safari på MAC.

hawaii7

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-08-11 19:21

På PC går det fint med at opdatere en Garmin GPS via IE.

Bruger iøvrigt dem begge - til forskellig formål.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-08-11 19:28

Citat
lige nu køre jeg med IE 8

me too.

Hvorfor hunnen kan man ikke opdatere en Garmin,på denne.

M.

Kommentar
Fra : Lindaha

Dato : 03-08-11 20:46

Jeg har altid kørt med IE, men har hørt fra mange at firefox er hurtigere. Jeg havde også overvejet blot at prøve firefox, men jeg ville gerne lave lidt reseache før "springet".

Jeg har altid kørt med IE (Vanemenneske) men ville gerne høre andres mening. Er det sandt at FF er hurtigere browser og mere brugervenlig?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 03-08-11 20:55

Det er da ikke et spring for at prøve FireFox.
Jeg har da begge browsere på min com..........endda til tider tændt samtidig, med hver sin mail på een gang.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-08-11 21:21

Citat
Hvis du har en garmin GPS kan du ikke bruge explore når du skal opdaterer den.

Arg mon dog, jeg har aldrig haft problemer med og opdatere min garmin GPS'er.

Det er en smags sag hvilken browser man vil bruge, jeg selv bruger IE9, firefox 5 og af og til opera. Hvis jeg skal komme med en grund til og vælge en, så vil jeg sige IE9, den er den af browserne der klare sig bedste i mod malware, hjemmesider der sende viruser eller inficeret hjemmesider og da det er den største trussel mod din computer vil det et klogt valg.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-11 21:33

Hver har sin foretrukne browser og vil anbefale den som den bedste, om du synes browseren er god - ja det kan kun du selv afgøre, min foretrukne er Firefox men den kan være irriterende at bruge på Kandu, forsøg aldrig at sætte et citat eller understegning eller andet end smileys ind i et indlæg efter at du har skrevet et indlæg, fejlen er hos Kandu ikke på Firefox men uanset hvor fejlen er så virker Kandu ikke optimal i Firefox desværre, men den kan bruges og lærer du dig selv at skrive koden i stedet for at klikke på Indsæt et citat i dit indlæg, så går det udmærket, alle andre sider vises perfekt i Firefox og men NemID er der heller ingen netbanker som ikke kan køre i Firefox, så derfor prøv selv:
http://www.mozilla.com/da/firefox/
Internet Explorer beholder du kan bruge efter behov, forresten så kan du installere tilføjelsen IE Tab i Firefox og vælge at for eksempel Kandu kører som om det var i Internet Explorer:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ie-tab-2-ff-36/

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 03-08-11 21:56

jeg vil gerne anbefale dig at prøve Firefox, det er en meget brugervenlig browser og ekstremt nem at installere, du kan sågar ved installation overfører alle dine links til firefox, så du har præcis det samme som du havde i IE...

Udover at den er nem at bruge, er den også meget hurtigere til at loade, dog kan der være enkelte problemer med ting som Java og Flash, da de ikke altid er lige kompatible, men det er bagateller, ud fra ren og skær hastighed er Firefox helt klart at foretrække

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 04-08-11 09:31

Tag firefox
slip for problemer

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 04-08-11 09:34

snaptil, du slipper ikke nødvendigvis for problemer med FF, så at påstå det ville være selvbedrag... men man kan godt sige at han ville drage større fordel i at skifte til firefox i form af hastighed og brugervenlighed i forhold til IE og andre...

men det er jo helt op til bruger selv, men hvis jeg skulle lave en Pro/con liste over IE vs. FF, var der helt sikkert flest gode ting ved FF

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-08-11 10:41

Jeg må indrømme jeg ikke kan se hvad der gør firefox mere brugervenlig en fx. IE8-9 eller opera og det med hastigheden kan man heller ikke bruge ret meget mere, IE9's hastighed ved indlæsning er stort set lige så hurtig som firefox, man kan selvfølgelig altid skrue på indstillingerne for at forbedre browseren, men ved standard indstillingerne er der ikke meget og hente.

Jeg holder stadig på at når der er alm. bruger der skal vælge browser så er IE9, måske 8, at anbefalde da den som tidligere sagt er den browser der beskytter brugeren mest i m od malware og virusinficeret websider.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-08-11 11:07

Det er så ikke helt korrekt webnoob, den sikreste browser lige for tiden Google Crome

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 04-08-11 11:12

det er jo også lige meget, Lindaha...
som du kan se er der stor diskussion om hvor vidt IE, FF, Chrome osv. er bedst...
valget er helt op til dig

Firefox:
http://www.mozilla.com/da/firefox/
Chrome:
http://www.google.com/chrome?hl=da

værsgo... jeg tror uanset hvad du vælger, skal du nok blive tilfreds :)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-08-11 13:16

Citat
Det er så ikke helt korrekt webnoob, den sikreste browser lige for tiden Google Crome

Det kan jo diskuteres hvem der har ret, men laver du en simpel søgning på google sikreste browser imod malware så kommer der massere af artikler om emnet, start evt. med og læs denne her: http://www.computerworld.dk/art/117990/ny-test-internet-explorer-er-den-sikreste-browser

Godkendelse af svar
Fra : Lindaha

Dato : 04-08-11 14:07

Tak for svaret Eyvind og alle jer andre. Jeg var ikke klar over jeg kunne bruge begge browser, men har nu indset at det jo blot er programmer jeg installere.... Derfor får du Eyvind point.

FF er nu installeret, og bortset fra nogle få ting, føler jeg ikke den store forskel. Men nu vil jeg se det næremere an det næste stykke tid.

Tak for alle svarene!!!

Kommentar
Fra : Eyvind