/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ny bærbar - tv kort
Fra : Peter1056
Vist : 690 gange
100 point
Dato : 03-08-11 15:38

Jeg er i gang med at skulle invisterer i en ny bærbar. Da den bla. skal bruges til nogle tunge tegneprogrammer så skal der jo være noget drivkraft i den.
Jeg har kikket på denne: HP BÆRBAR PC PAVILION DV7-6140EO
http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/hp/hp_baerbar_pc_pavilion_dv7_6140eo/0886111941544.aspx
MEN, da jeg gerne vil kunne overspille "gamle" VHS bånd ( ting som er optaget fra videocamara) HVAD SKAL JEG SÅ BRUGE TIL DEN NYE BÆRBAR / ELLER KAN DET OVER HOVEDET LADE SIG GØRE.

??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-08-11 16:09

Tegneprogrammer og videooverspilning med redigering. Den slags kører nu bedst på en stationær.
Der får du langt mere stabil computerydelse, hstighed og udvidelsesmuligheder for færre penge.
Det du sparer kan du så bruge til en lille let bærbar, som er ægte bærbar, og kan det almindelige, man har brug for på farten.

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 03-08-11 16:59

Hej transor.

Har du så også et seriøst tip til en stationær??

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 03-08-11 18:59

Bærbare computere kan købes som rene kraftmaskiner som kan (næsten) det samme som de stationære. den du har fundet kan trække selv meget tunge programmer men se efter på programmets hjemmeside om krav til computeren, det er sikkert minimums krav der er sat og specifikationer på din computer bør være højere.
For at overspille dine gamle VHS bånd til computeren kræves ikke ret meget, Bilka har altid et kabelsæt lignende den der er link til herunder, jeg ved ikke om der er software med til Bilka løsningen men den i linket har Magix software med i pakken, Magix kan bare det der med programmer til lyd og video redigering så det må være et godt valg:
http://www.proshop.dk/Input-Adapter/TERRATEC-Grabby-Incl.-Magix-2152617.html

Godkendelse af svar
Fra : Peter1056

Dato : 04-08-11 19:57

Tak for svaret o.v.n.. Er blevet købt. Tusind tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-11 19:10

Selv tak - har du købt båbe den bærbare og kabel til overførsel af videobånd eller kun en af delene?

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 11-08-11 09:54

Hej o.v.n
jep, begge dele er købt, MEN,MEN
Den nye pc kører jo 64 bit så det er ikke lykkes mig at få farver på endnu, selvom at jeg installere softwaren som administrator.
Har installeret den på en anden bærbar (32 bit) hvor det virker. desværre kan jeg ikke finde ud af at ændre det filformat som det bliver indspillet i.
ville meget gerne kunne gemme det på nas server og derfra hente det til mit samsung fjernsyn samt bio-sæt i stuen
Tv- http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE46C6005RWXXE/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl=
bio- http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/home-theatre/home-theatre-system/HT-C7550W/XEE/index.idx?pagetype=prd_detail