Kan man ikke bare få den lavet hos en anden forhandler som sælger samme mærke hvis den har fabriksgaranti... hvis den altså har det så er det vel lige meget om det er hos den forhandler hvor man købte den.
Du kan da prøve og undersøge det.
Det er rimelig ærgeligt i lige har købt den også de går konkurs med det samme.
Hvad er det for en model og hvor har i købt den ?
Og står der noget om fabriksgaranti ?
Hvis battieret ikke bliver opladt så kan det være spændingsregulatoren som er defekt eller ledningerne som er løse.
Spændingsregulatoren sidder gerne forrest på scooteren under frontskjoldet og har gerne 4 ledniger tilsluttet så prøv og undersøg den først. Måske stikket bare sidder løst.
Det kan også være statoren/generatoren eller ledningerne derfra.
Og undersøg sikringerne.
Du kan prøve og se her for at se hvor de forskellige ting sidder og hvordan de ser ud :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/elektrisk.php
Men du skal have fat i en multimeter så du kan måle volt og sådan noget.
Sæt multimeteret til jævnstrøm og forbind det til batteriet mens det sidder i scooteren.
Så siger det måske 12,4 volt.
Når du så starter motoren og giver lidt gas så skulle den gerne begynde at lade hvilket du kan se ved at volten stiger til cirka 14 volt. Hvis volten ikke stiger ja så bliver batteriet ikke opladt også kan du checke det med spændingsregulator, stator og ledninger.
Jeg har også oplevet nogle gange at mit batteri ikke ville oplade.
Den ene gang var det en af ledningerne i stikket her som ikke havde forbindelse fordi det var dårlig sat sammen :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed1765.jpg
Også 2 gange har jeg måtte købe ny spændingsregulator fordi den er gået istykker.