/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs telefon går ind i Parabol
Fra : Rustica.dk
Vist : 735 gange
200 point
Dato : 03-08-11 09:57

Hej Kandu-er.
Jeg har købt mig en Simens gigaset C 590.
Og benytter viasat parabol.

Når min nye telefon er tændt kan jeg ikke se TV2 øst-jylland

Viasat har oplyst mig at det er fordi de køre på samme frekvens

Hvad søren kan jeg gøre for at have min telefon tændt og se tv 2 samtidig ??

Er det på en eller anden måde muligt at ændre frikvens på telefonen !!!

Venlig Hilsen
R

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-08-11 10:16

Citat
Er det på en eller anden måde muligt at ændre frikvens på telefonen !!!

Sikkert, men det er nok billigere at købe en ny!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-08-11 10:40

http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE817632/radiostoej-forvirrer-bilnoeglen/

Det må ikke forekomme, men i gamle dage kunne man anmelde det P6T
men det kan man vel ikke nu omdage.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-08-11 10:56

Har du ikke en manual til telefone, hvor det er beskrevet?

Der må du også kunne se, hvilken frekvens den kører på, så du kan verificere om det Viasat siger er korrekt.

Forstår dog ikke forstå hvordan et trådløst signal kan influere på et kablet signal

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 03-08-11 11:22

Hej Bille.
Jeg vil lige prøve at læse lidt nærmere om signalet er det sammen.-

Men er telefonen tændt, virker det ikke, men er den slukket virker det. så han har jo desværre nok ret

Det er da bare vildt dårligt syntes jeg.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-08-11 11:38

Kan du ikke flytte base station længere væk, bare for at prøve et eller andet!?

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 03-08-11 11:43

Hej Klaudi.
Jo det tænkte jeg nemlig også, men selv om den står i den modsatte ende af huset fra hvor parabolen hænger, giver det stadig problemer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-08-11 11:49

Det lyder mystisk, der er nok ikke meget andet at gøre end at låne en anden tlf og prøve med den!

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 03-08-11 11:52

jamen vores gamle virker uden problem. det er kun blevet et problem med den nye.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-08-11 11:57

Ja det lyder endnu mer mystisk når man læser dette

"er Gigaset C590's strålingsfrie og energisparende ECO DECT teknologi, den rette telefon for dig"
Fundet her
http://www.computersalg.dk/produkt/921037?varenummer=921037&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 03-08-11 12:15

Ja jeg må jo nok give den forige ret. I vores samfund og med den udvikling vi ser i radiostøj er der jo ikke meget at gøre. Alt kan jo importeres til landet. Hvis 3 mand ved PogT skulde teste alt var det jo forældet inden det blev godkendt. Jeg var tidligere PogT mand. Nethandel og lignende gør dette umuligt. Men forsøg selv og gå kabler igennem for fejl, her tænker jeg på manglende skærm. Derfor kan ting jo godt virke men ikke 100%.
eks: Et firma købte EDB udstyr til telefonnettet forbandt 2 afdelinger på hver side af gadenlejede et kabel til formålet vet TDC/PogT. Nu kunne 10 omkringboende ikke bruge deres internet mere.
TDC'S skyld!!!
En mands køer løb væk, han gik til H Nyborg og købte et elefant el hegn. Skulde have slået græsset omkring hegnet. Nu kunne resten af vejen ikke bruge deres internet mere. TDC. Skyld???
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-08-11 12:19

Lidt læsestof, fundet i manual!
ECO DECT
You are helping to protect the environment with your Gigaset CS590/CS595.

Reduced energy consumption
Your telephone has a power-saving adapter plug and uses less power.

Reducing radiation
The radiation from your telephone is reduced automatically:
- The handset's transmission power is reduced depending on the distance to the base.
- The transmission power on the base is reduced to virtually zero when only one handset is registered and the handset is in the base.

You can reduce the radiation from the handset and base even more by using Eco Mode or Eco Mode+:
- Eco Mode
80% transmission power reduction of the base in standby and talk mode.
- Eco Mode+ 100% transmission power deactivation of the base and handset when a call is
not being made or received.
Eco Mode / Eco Mode+ can be activated and deactivated independently of each other and also work on multiple handsets.
The handset does not have to be in the base

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-08-11 12:29

Hvad er ECO DECT?
ECO DECT er en ny teknologi, som reducerer strømforbruget og sendeeffekten for DECT-telefoner.
http://gigaset.com/dk/da/cms/PageECODECT.html

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 03-08-11 14:37

Ja det er så underligt..
Jeg har skrevet direkte til dem...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-08-11 08:40

Megen elektrisk støj, kan fjernes med filtre. I "gl. dage" for 10 år siden, var der mange problemer omkring elektrisk støj - specielt omkring PC'ere. Den gan skulle man blot tilslutte sine apparater med jordforbindelse.
Desværre, så er mange af de apparater man køber i dag ikke udstyret, så man kan tilslutte dem med en jordforbindelse.
Det lyder helt forkert, at de to apparater kører på samme frikvens. Hvis de er købt i DK, skal du kontakte dine leverandører om problemet. Er tlf. P&Tgodkendt? Står der et godkendelsesnr. i manualen?

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 04-08-11 13:31

ja der står det hele, de er godkendt i DK.
De siger at jeg bare skal stille den i et andet rum, kan da bare ikke være rigtigt...

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 04-08-11 13:59

Her er hvad de selv svare:
(Er det ikike en dårlig holdning "bare flyt udstyret, der er jo baby alarm i som vi vil benytte, og skal jeg gå ind i andre rum, for at få min telefon til at virker mega underligt syntes jeg ")
-------
tak for din mail.

Du angiver at have en konflikt mellem din TV 2 Øst og vores Gigaset basestation C 590 som udsender DECT-signal til håndsættene på DECT-frekvensen; 1880-1900 MHz. Denne frekvens er en standard som ikke kan omstilles.

Du kan opstille basestationen som sender signalet ud, längere väk fra dit fjernsyn eller fra antenneopkobling/antenne ledning. Basen sender i en rkkevide på 50 meter i bygninger. så den kan også stå i et andet rum af huset.

Med venlig hilsen
Erik Toft

Technical Support for Siemens Gigaset Products

Tlf. 35 25 86 00
Åbent man-fre 09-18
http://www.gigaset.com/customercare

Managing Directors: Dr. Alexander Blum, Martin Streb, Hans-Burghardt Ziermann • Chairman: Maik Brockmann
Registered offices: Munich • Commercial registry: Munich, HRB 171192 • WEEE-Reg. Nr. DE 96349612
www.gigaset.com

Important notice: This e-mail and any attachment thereof contain corporate proprietary information. If you have received it by mistake, please notify us immediately by reply e-mail and delete this e-mail and its attachments from your system. Thank you.
-------

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-08-11 14:44

Har du prøvet dette med mindre stråling?

Mindre stråling
Strålingen reduceres automatisk:
- Håndsæt: jo nærmere håndsættet står ved basestationen, desto mindre er strålingen.
- Basestation: hvis der kun er tilmeldt ét håndsæt, og dette står i basestationen, reduceres strålingen til næsten ingenting.

Du kan reducere strålingen fra håndsættet og basestationen yderligere ved at bruge Eco-tilstand:
Eco-tilstand
Reducerer altid strålingen ved håndsættet og basestationen med 80 % – uafhængigt af, om du telefonerer eller ej. Rækkevidden reduceres gennem Eco-tilstand med ca. 50%. Derfor er det Eco-tilstand altid hensigtsmæssigt, hvis en mindre rækkevidde er tilstrækkeligt.

Frakobling af strålingen
Eco-tilstand+
Hvis du aktiverer Eco-tilstand+, er strålingen (DECT-sendeeffekt) frakoblet basestationen, og håndsættet er i standbytilstand. Dette er også tilfældet ved flere håndsæt, hvis de alle understøtter Eco-tilstand+.

Eco-tilstand / Eco-tilstand+ kan aktiveres eller deaktiveres uafhængigt af hinanden og fungerer desuden ved flere håndsæt.
Håndsættet behøver ikke stå i basestationen.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 04-08-11 15:15

Hej igen.
Jeg vil lige prøve det med at slå det til og fra.

Jeg har haft dem til at stå ½ m fra hinanden og 10 M til parabolen.

så det skulle ikke have nogen indvirkning.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 05-08-11 07:36

tænk nu lige på om det er parabol ledningerne der har et problem der gør dem mere følsome.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 05-08-11 07:53

Ja men der er intet problem med de ngamle telefon.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 05-08-11 08:22

Nej men de er da ikke ens. Denne sender 1880 Mhz, er der en dårlig skærm der leder moget signal ind i dit fjernsyn, hvor det lige går op i en harmonisk med den kanal den generer.
Men alt i alt du må prøve dig frem ingen kan hjælpe mere end os. Firmaet siemens da slet ikke,
Da det kræver en uge og dyrt måle udstyr.
Som tidligere sagt bliver disse ting impoteret i mængder der er umuligt at kontrolere.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 05-08-11 08:55

okay ja jeg vil prøve det. ellers må jeg så prøve at få Fiber ind i stedet for parabol...