/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
ECCO sandaler stænker.
Fra : vedikkealt
Vist : 4714 gange
100 point
Dato : 03-08-11 09:31

Jeg har igennem ECCO erfaret, at deres sandal såler er lavet af microfibre.

Jeg har for 50 kr. købt en lille spray i ECCO butikken, som ikke løste problemet.

Jeg har vasket og - presset sålerne godt igennem med indendørs Rodalon og Eddike, med nogle dages mellemrum - uden resultat.

ECCO butikken har tilbudt at sende det nyeste par - ikke en måned gammel - retur til ECCO.

Er der mere jeg selv kan prøve ? Klor har været i mine tanker, men det strækker modet ikke til.

En solrig hilsen fra vedikkealt ...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-08-11 09:52

kærnemælk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-11 09:58

Sidste mulighed - en tur i dybfryseren - hvis de ellers kan tåle det

Retur med dem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-08-11 10:06

Læg en tynd sål med fyrrenåle duft oven på sandalerne, der ikke "stænker",
det er dine fødder, der sveder i sommervarmen, og derfor "stinker"...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-08-11 10:17

Sæt "Stænklapper" på

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-08-11 10:26

# Klaudi

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-08-11 11:26

Nu står skoene så i fryseren ... bare nu ikke stanken trækker ind i de fødevarer
der er i fryseren

Men nu må de så bo der til i morgen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-08-11 14:38

Nåeh... Det er DERFOR mine sandaler lugter så underligt..

Jeg troede, jeg havde trådt i noget uhumsk..

----Så....... må de bare fortsætte med at bo udenfor..

Er det sådan nogle Receptor sandaler? De go'e... men de lugter..

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 03-08-11 21:52

Atamon kan også hjælpe, men de skal lægges i blød i en balje med atamon og lidt Biotix. Så tager du en skrupsvamp og skrupper den indvendige sål. skyld grundigt og så stilles til tørre, hvis du har en kondens tørre med en sko holder i er det perfekt :)
Men noget der er rigtigt fint er at tage dem med ud at bade i saltvand, og skrup dem så der med svampen. Det holder fint en 10 dage så gentager du det bare :)

god fornøjelse

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-08-11 10:53

Stænker eller stinker sandalerne ???

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-08-11 11:49

akle, de er ækle..

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-08-11 21:51

Nåh, - derfor
(Synes jeg kan mærke stanken via pc'en)

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 05-08-11 09:07

Nu prøver vi, at have sandalerne på minus 30 grader, og hvis ikke det hjælper, så må konen derind i stedet for - noget må der jo gøres ...

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-11 12:42

...Tid og slid...
Mine sandaler er efterhånden 7 år gamle, of de har været flittigt brugt i al slags vejr (undtagen sne).. Om sommeren er det den behageligste fodbeklædning når jeg går morgentur i højt, vådt græs.
Indimellem jokker jeg i diverse hømser. Og så ryger sandalerne under vandhanen og bliver parkeret ude på tørrestativet i solen. Hvis jeg tager til stranden, så bliver de brugt som badesandaler.

Så nu lugter de kun når jeg stikker næsen helt ned i dem. Og det kan jeg jo bare lade være med

Desværre er de ved at være slidt op, de forskellige lag såler flaprer fortil, så det er kun et spørgsmål om få år før jeg skal have et par nye.... Og så står jeg garanteret med samme problem igen..
Så du må endelig fortælle, hvis du finder en kur...

Jamm, er det KONENS sandaler?
Hvis det bare er hende, der brokker sig, så opbevar sandalerne i en lufttæt æske eller pose når de er indendørs. Lad dem lige tørre udenfor først.
Eller smør menthol-salve under næsen.. KONENS næse.. Ikke sandalernes..

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-09-11 21:22

Nu er MERE end ALT prøvet, så når vi kommer hjem fra ferie, ryger de retur til ECCO.

Jeg glæder mig til at se, hvordan de vil løse opgaven...

Løsningen kommer her, når jeg kommer så langt.

...Hilsen fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-11 21:55

Ærgeligt at en tur i frysen ikke hjalp

Fortsat god ferie

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-09-11 17:14

Så er der lidt nyt.

Har i dag været i ECCO butikken i Hillerød, og hun indrømmede at deres ""sugende"" microfiber såler havde givet dem en del problemer, og når først lugten havde - sat sig - var der ikke så meget man kunne gøre, bare surt når man giver små 1000 for et par sandaler, der efter EN måned stinker som en gammel - gammel Ole...

Så nu må vi høre hvad de siger i Aalborg butikken - en af dagene i næste uge.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-09-11 17:34

Okay?
GODT du klager.
Så kan det være, at de gør noget ved problemet.
Det ER næsesønderrivende...

Og jeg satser på et nyt par til foråret
For det er rejtinok nogle goe sandaler at gå i...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-11 17:53

Jeg håber du får pengene refunderet, så kan det være de i løbet af vinteren får gjort noget ved problemet, så du kan få et par nye duftfri til foråret.

Vedikkealt, kan du ikke hoppe ind i denne tråd, så jeg kan få den lukket

http://www.kandu.dk/spg157741.aspx

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 05-09-11 08:03

# Birgitta

rejtinok ... ...

Så ved du også hvad en prosselskonk og prokkenski er ... ?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-09-11 14:57

Awha'??

Jeg er vist kun delvist global...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-09-11 15:00

enlighten me, please...
Jeg vedjoikkealt...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-09-11 10:42

Sidste nyt - jeg var hos ECCO i går.

Den første var - døv i næsen - og kunne IKKE lugte noget, men at dømme efter grimassen på den næste, var hun ikke helt så døv i næsen...

Som udgangspunkt var det vores egen skyld de lugtede...!!!

Den spray SKULLE have været brugt fra starten ... som jeg først fik oplysninger om KUNNE bruges ... langt henne i forløbet, da jeg så fortalte hende at det var noget forblommet sludder, for HVIS det skulle have været fra starten, SKAL og SKULLE de have oplyst det fra starten og IKKE solgt sandalerne UDEN denne spray ... så det gik hun hurtigt vær fra ...

Jeg berettede så, at jeg havde haft dem vasket grundet i sæbe - rodalon - eddike ... Konklusion fra den kloge dame ... Nååå så havde de været MEGET våde ... FLERE gange ... !!!!!! da blev jeg edderdælme ... Personlig blev jeg ikke, men der kom 2 ekspedienter mere frem ... ude fra bagved...

Jeg havde begge par sko med .... det en købt 6.8.10 og næste par 4.7.11 ... og jeg havde begge boner med, Det første par var ikke så slidt, så de helt fine riller i sålen var væk ... og det sidste par har opholdt sig i fryseren og på tørresnoren ... længere tid end de har været brugt, og så derfor HELT NYE ud .

Så efter MANGE "meningsudvekslinger" blev enden på det, at de nok hellere måtte sende begge par sko til ECCO...

Jeg havde også den værdiløse spray med - hvad skal VI med den - Jaaa ... jeg går da ud fra jeg får mine penge tilbage for den, da jeg er blevet værdiløst rådgivet .... men NEJ ... det kunne de skam ikke.

...vedikkealt ... som lover i også får næste afsnit ...

PS. Tanken har slået mig, OM de overhovedet har været på et kundeservice kursus ...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-09-11 13:39

Yeah! Bare gå til dem! Det haster hvis de skal finde en løsning inden JEG kommer og vil have nye sandaler til foråret!

---Jeg glæder mig næsten til mine nye sandaler..
De gamle lugter faktisk stadigvæk, efter 7 år.. Men man kan jo vænne sig til meget... af kjærlighed.. Mine fødder elsker nemlig deres sandaler..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-11 14:48

Det er muligvis det rigtigste at gå i forretningen med problemet, men jeg ville nok have sendt hele skidtet til Ecco, og henvist til samtalen med ekspedienten i Hillerød, for hun kendte jo til problemet..

Vi følger spændt med i krimien

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-09-11 22:02

Så er der nyt ... endda ganske godt nyt...

Butikken i Aalborg ringede og meddelte, at jeg kunne hente / få et tilgode bevis på begge par sandaler.

Og selv jeg må indrømme, at jeg blev overrasket, da det ene par sandaler først blev leveret tilbage mere end ET år efter købet, men nærmest helt uden brugs / slidmærker.

Og jeg undskyldte overfor ekspedienterne, at min fremfærd - i første omgang - nok havde været lige i overkanten - samtidig med at jeg fortalte dem, at de godt kunne øve sig på, at få kunden til at føle, at kunden blev hørt ... DEN tog de til sig.

Så valgte fruen et par flotte - hyttesko - lignende sko, der sad rigtigt godt, i forhold til at der er mere end ET nummers forskel på fruens fødder...

Og så laver ECCO nu tasker, der virker som en god og lækker kvalitet - flot tofarvet - og efter den også blev købt, fik vi derefter et tilgodebevis på små 200 kr., der udløber om senest 4 år.

Så ... snip - snap - snude .... så er den historie ude...

Og en STOR tak til alle der læste med...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-11 22:12

Dejlig læsning, og god reklame for ecc

Så gik mine fromme ønsker i opfyldelse - dejligt -

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-09-11 13:01

...men det løser jo altså ikk' MITstinkende sandalproblem til foråret...

Jeg vil ikke have penge tilbage, men sandaler uden indbygget lugt..
---Forhåbentlig tager ecco udfordringen op, og løser problemet..

Du har jo i hvert fald gjort dit, vedikkealt...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 20-09-11 13:34

# Birgitta

Lige sådan en forbruger oplysning.

Efter hvad jeg ved, er alle ECCO sandaler med microfiber bund, ikke at det giver alle mennesker problemer, men nu har du jo kunnet læse med om vores problemer.

Hos MBT - dem med vugge skoene - der er bunden på dem fruen har - ruskind - , men de koster så også det dobbelte af ECCO.

MBT vippe skoene skulle være sundere - for både muskler og cirkulationen, samtidig med at man styrker balance evnen.

Så efter hvad fruen her oplyser, bliver det fremover MBT og ikke ECCO, da hendes samlede indtryk er, at MBT er noget mere behagelige at gå i + at belastningen på det kunstige knæ nedsættes, da selve skoen hjælper til, med at "rulle" ved gang, og "stødet" i knæet nedsættes.

# Nordsted1 ... Ja her er glæden også stor - og da ECCO -endelig kom i gang, kunne de godt noget med god kundeservice - men INDEN da havde de jo ligesom "kastet os i armene" på MBT ...

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 06-10-11 10:31

Tak for svaret Birgitta.

Så håber jeg du får en god oplevelse med dine nye sandaler.

Men det er da alligevel "meget nok" at man nærmest skal op i det "røde felt" før der sker noget.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-10-11 12:40

Tak for accepten af mit svar, vedikkealt..

Jeg har kikket på MBT, men underligt nok så er flere af modellerne ikke fodformede...
Og resten viser ikke modellen i "all-round-view".
Og jeg har gamle fodformede fødder. De er ikke sådan lige til at opdrage til mindre plads.

Det er træls, træls, træls.. Prisen forskrækker mig ikke. Men jeg tror ikke på en sko, der forhindrer tæerne (især storetåen) i at stritte ud til siderne under gang.

Men hvis de dukker op i butikker i nærheden, så vil jeg da prøve dem. Jeg vil bare ikke rejse langt efter dem.

----Nu har jeg lige kikket en gang til på MBT damesandaler... Og sålerne er altså af neoprene eller microfiber. Måske er der sket en ændring i produktionen.. Man skal i hvert fald spørge grundigt til materialerne når man køber nyt..
---Næææ... Jeg håber at ecco får løst problemet inden næste års kollektion..