/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Power Point
Fra : bjarnebr
Vist : 759 gange
200 point
Dato : 03-08-11 00:21

Jeg har lavet en Power Point præsentation hvor første side er titelsiden og hvor side 2 består af en masse kasser (tekstbokse) med tekst inden i.
Hvordan får jeg et design til kun at gælde for den første side og hvordan får jeg teksten i den ene kasse til at blinke?

PS
Jeg er i tvivl om jeg skulle have opdelt dette spørgsmål i to.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-08-11 07:06

Nu ved jeg ikke, hvilken version af PP, du har. Jeg bruger selv en 2008 Mac version, og jeg ved ærlig talt ikke, om der er forskel i menuerne fra tidligere /senere versioner. For at få teksten til at blinke, så vælger du teksten, der skal blinke.

I menuen Vis, kan du se noget der hedder "Brugerdefineret animation":

Under "Tilføj Fremhævningseffekt" finder du "Blink"

Vælg Start: "Når der klikkes"
Væg hastighed
Vælg Gentagelse
og "spol tilbage ved afslutning"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-11 07:12

Der findes TYKKE bøger om PP og massevis af "vejledninger" på nettet (sågar i programmet selv)...

Det vil blive ALT for omstændigt at "skrive" en "lærebog" her.....

men til dit spørgsmål:

Hver eneste side kan have sit eget design og hvert eneste bogstav kan sættes til at "hoppe/springe/lyse/blinke og hvad du ellers kan finde på - der er reelt INGEN begrænsninger men det kræver man sætter sig godt ind i programmet....

Et eksempel på tutorials:

http://www.internet4classrooms.com/on-line_powerpoint.htm

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-08-11 07:13

Her fandt jeg en engelsk beskrivelse af "blink" funktionen:

1. Right click on the image you want to blink
2. Click on custom animation
3. Click add effect in the custom animation box located on the right
4. Click Emphasis>>more effects
5. You will see a Add Emphasis Effect box scroll down to the blink effect located underneathe exciting.
6. Click ok
7. Right click on the effect located in the custom animation box.
8. Click on effect options
9. Click the timing tab.
10. In this tab you will find repeat click on the drop down menu and choose the number of times you would like the blink effect to appear. Example 5 times. Click ok when done.
11. If you would like this effect to automatically play when you view the slide right click the effect in custom animation and click start after previous.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-08-11 07:48

Mht Design, så kunne jeg tænke mig at vide, om du har valgt et af PP's egne design temaer? I så fald, kan du jo vælge et diaslayout til forsiden og et andet til de følgende sider.

Accepteret svar
Fra : anuarak

Modtaget 200 point
Dato : 03-08-11 08:55

Her er en mulighed for læsestof

gratis E bøger til alle Micrsoft Office programmer: Word 2007, Outlook 2007, Access 2007, Excel 2007, Power Point 2007 og der er mange andre gratis E bøger hos Saxo:
http://www.saxo.com/dk/boeger/e-boeger/gratis-e-boeger?page=2

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-08-11 20:01

Tak for svaret anuarak.
Jeg vil se om jeg kan finde noget i en E-bog.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 04-08-11 20:17

selv tak håber det bedste for dig
anuarak