/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Stator på piaggo nrg årgang 2009-10
Fra : cclaus63
Vist : 699 gange
200 point
Dato : 02-08-11 18:39

Udmåling af stator, der går 6 ledninger ud, hvoraf den ene er tændingsføleren. De 5 andre burde så være strøm, når jeg måler ohm kan jeg kun måle gennemgang i de 3 af ledningerne, har godt nok ikke prøvet med stel på nogle af de 5 ledninger. MVH cclaus63

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-08-11 06:52

Sidder der ikke 3 ensfarvede ledninger, de skal være ens når du måler dem
prøv at start motoren med de 3 ens ledninger taget fra, mener de skal give 80 volt pr styk
eller bare ens volt, pr ledning.
Du kan også bare måle volt over batteriet når den får omdrejninger
skal volt vise mellem 13 og 15 ellers er den defekt

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 03-08-11 14:26

jamen motoren kan slet ikke starte, den gnister overhovedet ikke. så tror det er statoren. men hvordan kan man måle det på den når den ikke gnister over hovedet?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-08-11 16:49

Du kan sagtens starte den selv om stator er defekt, den kan bare ikke lade.

Tror nærmere det er tændspole, eller hvis du har en seperat CDI boks, at den er defekt.

Kan godt smide en brugsanvisning på nettet (engelsk) om hvordan du måler det igennem
det er godt nok til MC, men princippet er det samme.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-08-11 16:55

Fandt lige denne, den er bedre end den jeg har
http://www.ducati.dk/teknik/MC_Elektro.pdf

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 14-08-11 05:11

Det var statoren der var stået af, det var så min knægts scotter, det var som også det jeg trode, men når man kun er de 17 år og ikke har for mange penge, jeg kender ikke selv for meget til det. Da jeg blev udlært som mekaniker, var det med platiner, kondensator. en tændspole og lysspole i svinghjulet. Han har måske været uhelddig??? men den har kostet næsten det samme i rep. som han gav for den. Men og rep på en piaggo, når jeg selv kører rundt på en PGO. Stumper, tid, JEG KAN KUN ANBEFALE SÅDAN EN PIAGGO TIL EN JEG IKKE BRYDDER MIG OM
MVH CCLAUS63

Annuller spørgsmålet
Fra : cclaus63

Dato : 11-10-11 02:33

poblemmet er løst, men der har ikke været nogle svar, som har været korrekt VHM cclaus63