/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejseforsikring til kronisk syg !!
Fra : sofla
Vist : 706 gange
105 point
Dato : 02-08-11 17:20

Hejsa
Har en datter på 28, der skal til Tyrkiet.
Skal selvfølgelig have en rejseforsikring, men............................
Hun har en meningeom (knudevækst på hjernehinden ), der gør at hun indtager en del medicin og har gennemgået forskellige indgreb.... p.t. har hun det godt, men skal selvfølgelig forsikres.
Spørgsmålet er :
Hos Europæiske skal hun indsende en forhåndsgodkendelse ( 200-kr) selve forsikringen koster 229,- kr. for en uge... kan hun risikere at blive afvist og dermed have spildt 200,- kr ?
Og i så fald... Hva gør hun så ????

Hilsen
Sofla

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-11 17:25

ikke noget, man kan lyve om sit helbred

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-08-11 17:50

Hvad med at søge om forhåndsgodkendelse hos et forsikringsselskab, der ikke skal have 200kr for det?

Det ser ikke ud til at disse skal have penge for det:
http://www.gosafe.dk/page508.aspx

Og der er sikkert andre, der har det på samme måde. Ring lidt rundt og forhør jer hos de forskellige forsikringsselskaber.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-08-11 18:10

Det kan jo blive dyrt uden en forhåndsgodkendelse. Så mon ikke 200,- kr er en god investering ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-11 19:38

Prøv den hollandske, de er ofte mere forstående...

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 52 point
Dato : 02-08-11 20:25

Citat
Dog kan kroniske lidelser være omfattet af sygesikringens dækning, hvis det ikke kunne forventes, at der ville blive behov for behandling under rejsen. Lider man af en kronisk lidelse, bør man konsultere sin læge i god tid inden rejsen. Lægen har da mulighed for at vejlede den rejsende med en bestående sygdom. Der stilles almindeligvis krav om, at sygdomstilstanden har været stabil i 2 måneder og således ikke har medført hospitalsindlæggelse eller ændringer i medicin.

http://www.patientvejledningen.dk/vejledning/rejsemedicin/rejseforsikring/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-08-11 20:39

Jeg kom engang til skade umiddelbart før rejse. Blev syet dammen på skadestuen og fik antibiotika præventivt. Turde kun rejse efter accept fra forsikringen. Selskabet tog ikke noget men lægen skulle have 600 kr for en attest.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-08-11 00:57

Få også at vide på apoteket hvilket af hendes medicin der kræver en attest for at kunne "indføres" på rejsedestinationen, der er forskel, selv internt i EU

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 04-08-11 08:41

Tak for svaret smuller54.
Og tak til jer andre