/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
printer via netværk (ubunru > win7
Fra : keniel
Vist : 412 gange
281 point
Dato : 31-07-11 19:37

Jeg har en Laptop med win7 og stationær med Ubuntu. Til laptoppen er en HP laserprinter forbundet. Nu ville det også være dejligt, hvis jeg kunne printe ud på laseren med Ububtu. Hvordan stiller jeg Win7 og og Ubuntu ind så Ubuntu kan finde printeren?? Jeg har prøvet flere ting men ikke lykkedes.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 31-07-11 19:47

er det trådløst netværk
eller har du printeren forbundet med din bærbare

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-11 09:59

Det ville være meget nemmere hvis det var den anden vej du ville, altså at printeren var tilsluttet Ubuntu maskinen og du ville printe fra den bærbare,
Windows 7 er ikke særlig nem på netværk som består andre end netop Windows 7, du skal ind i Netværks og delingscenter og sætte markering de rigtige steder og du skal også huske at sætte printeren til deling.
Derefter er det bare tilføje en netværksprinter på Ubuntu, du skal måske skrive adressen til Windows 7 hvis Cups ikke selv finder printeren
Noget helt andet er hvis det er en printer med netkort du har, så behøver du ikke ændre indstillinger i Windows 7, så er printeren en selvstændig enhed som alle kan dele

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 140 point
Dato : 01-08-11 14:13

Citat
Windows 7 er ikke særlig nem på netværk som består andre end netop Windows 7

Sludder, jeg her windows 7, XP, windows server 2003 og ubuntu på mit netværk.

Godkendelse af svar
Fra : keniel

Dato : 07-08-11 21:26

Tak for svaret webnoob.